13 همین نمایشگاه مشترک افغانستان و ایران در هرات

© AFP 2023 / Aref Karimi 13 همین نمایشگاه مشترک افغانستان و ایران در هرات
13 همین نمایشگاه مشترک افغانستان و ایران در هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در شهر هرات نمایشگاه سه روزه مشترک افغانستان و ایران روز دوشنبه گشایش یافت که در آن محصولات تجاری دو کشور به نمایش گذاشته می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دراین نمایشگاه مواد ساختمانی، مواد غذایی، ابزار خانه‌گی و فرآورده‌های کشاورزی افغانستان و ایران در ۳۰ غرفه از ایران و ۱۰ غرفه از بازرگانان افغان به نمایش گذاشته شده اند.
مقام‌های محلی هرات می‌گویند که چنین نمایشگاه‌ها در تقویت روابط بازرگانی دو کشور مؤثر اند.

​مؤنسه حسن‌زاده، معاون اجتماعی والی هرات، گفت: «برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای رشد روابط اقتصادی میان دو کشور نقش مهم دارد.»

بازرگانان نیز نقش این چنین نمایشگاه‌ها را برای توسعه روابط بازرگانی دو کشور مهم می‌دانند.
مهدی حسینی، بازرگان ایرانی، گفت: «در ایران اقتصاد راکد است. ان شاالله با برگزاری این نمایشگاه بتوانیم همکاری خوبی در زمینه رشد اقتصاد دو کشور داشته باشیم.»
حیدریان، بازرگان ایرانی، گفت: «از طریق این نمایشگاه می‌خواهیم روابط تجاری بیشتری با بازرگانان افغانستان برقرار کنیم.»

این نمایشگاه همه ساله میان دو کشور افغانستان و ایران برگزار می‌شود اما آنچه از تحولات نرخ ارز و رکود بازار خوانده می‌شود، این نمایشگاه امسال از شکوه کمتری برخوردار است.
در این میان، محمود رشیدی افخمی، سرکنسول کشور ایران در هرات، دلیل اشتراک کمتر بازرگانان ایران در این نمایشگاه را خودکفا شدن بازرگانان افغانستان در زمینه تولید محصولات مشابه خواند.
او گفت: «اکثر کارخانه‌ها در افغانستان فعال هستند و این باعث شده که بسیاری شرکت‌های ایرانی ببینند که کالاهای مشابه در هرات تولید می‌شود و تو این موضع شرکت نکنند.»
نمایشگاه مشترک افغانستان و ایران برای سه روز به‌روی مردم باز خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала