احتمال وقوع جنگ داخلی در امریکا

© AFP 2023 / Timothy A. Claryاحتمال وقوع جنگ داخلی در امریکا را
احتمال وقوع جنگ داخلی در امریکا را - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مورخان غربی اعلام نمودند که ایالات متحده امریکا با خطر درگیری جنگ داخلی مواجه می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه The Sunday Times نیل فرگوسن مورخ و استاد بریتانیایی در دانشگاه هاروارد؛ گفت: انتخابات ریاست جمهوری بعدی ایالات متحده امریکا ممکن است به طور نهایی شرایط را برای درگیری جنگ داخلی در آنکشور فراهم کند.
دانشمند معتقد است اخیرا، تناقضات داخلی و " درگیری های فرهنگی در ایالات متحده امریکا شدت گرفته است. در بخش اینترنت امریکایی، مدتهاست که نوعی جنگ فرهنگی آغاز شده و با نزدیک شدن انتخابات میان دوره ای برای کنگره، این تناقضات بیشترفاش شدند.
این کارشناس مسائل تاریخی می گوید که انتقاد سیاستمداران برجسته مانند " بارک اوباما" و هیلاری کلینتون" می تواند به مانند یک بمب برای درگیری جنگ داخلی و پیشگویی ها در مورد آن را فراهم کند.
امیلی ویلن نامزد علم تاریخ از دانشگاه تگزاس در مقاله ای برای نشریه Task&Purpose جنگ داخلی در لبنان و ایالات متحده امریکا را با هم مقایسه؛ و به این موضوع اشاره نموده که جوناتان رندال در زمان خود به آن توجه نکرده بود.
وی نوشت:« وجوه مشترک میان لبنان در سال 1975 و ایالات متحده در سال 2018 مشترک وجود دارد. ویلن معتقد است که امریکا از سوی متحدان قدرتمند و نامطئنی حمایت می شود که دارای منافع ویژه برای خود هستند و در عمل همانند «دولت کاریکاتور و ناموثر» هستند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала