تصمیم تازه ترامپ برای جلوگیری از ورود مهاجران به امریکا

© AP Photo / Oliver de Rosتصمیم تازه ترامپ برای جلوگیری از ورود مهاجران به امریکا
تصمیم تازه ترامپ برای جلوگیری از ورود مهاجران به امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ برای جلوگیری از ورود مهاجران به امریکا هزاران سرباز به مرز مکسیکو می‌فرستد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ،رئیس جمهور امریکا برای ممانعت از ورود هزاران تن از مهاجران از مرز مکسیکو به کشورش 5 هزار و 200 سرباز را به مرز امریکا با این کشور می‌فرستد.
دونالد ترامپ برای جلوگیری از ورود "مهاجران غیرقانونی" به قلمرو ایالات متحده، مصمم است.
در روزهای اخیر گروه بزرگی (نزدیک به 7 هزار نفر) از مردم هندوراس و گواتمالا تلاش کردند از مرز مکسیکو عبور نموده، وخود را به امریکا برسانند. آنها از فقر و ناامنی در کشورهای خود گریخته‌اند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا این حرکت را هجوم نامیده و پناهجویان را تهدید کرد: "این یک هجوم است. ارتش ما منتظر شماست".
ارتش امریکا در حال حاضر 800 نفر را به مرز مکسیکو اعزام کرده است. اما تا آخر این هفته شمار سربازانی که به مرز مکزیک فرستاده می‌شوند به 5200 تن خواهد رسید. این گروه به نیرویی متشکل از 2092 تن از افراد "گارد ملی" اضافه می‌شود. 

موج دوم  مهاجران در راه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
موج دوم مهاجران در راه امریکا
 
ترامپ قصد دارد به هر شیوه‌ای مانع از ورود مهاجران از امریکای لاتین به کشور خود شود. او از پناهجویانی که در راه هستند خواسته است برگردند وگرنه با ارتش امریکا روبرو خواهند شد.
بر اساس خبرها بسیاری از مهاجران با شنیدن این هشدار از ادامه مسیر منصرف شده‌اند و حدود 1700 نفر از آنان در مکسیکو مانده‌اند.
یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بستن مرز مکسیکو بود.
ترامپ تاکنون دست به اقدامات شدیدی علیه مهاجرانی زده که سعی کرده‌اند از امریکای لاتین و مرز مکسیکو وارد امریکای شمالی شوند. آخرین این اقدامات جدا کردن کودکان از خانواده‌هایی بود که به شکل غیرقانونی وارد امریکا شده بودند. این اقدام با انتقاد از سوی جامعه جهانی روبرو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала