صندوق جهانی طبیعت: 60 درصد حیات وحش جهان در کمتر از نیم قرن گذشته از بین رفته است

© Sputnik / Alexander YurievКенгуру в Парке рептилий и дикой природы австралийского города Квинсленд
Кенгуру в Парке рептилий и дикой природы австралийского города Квинсленд - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صندوق جهانی طبعیت گزارش داده است که در 40 سال اخیر جمعیت حیوانات وحشی در زمین 60 درصد کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از گزارش صندوق جهانی طبیعت(WWF) ؛ به طور متوسط 60 درصد از حیات وحش کره زمین از دهه 70 میلادی به این سو از بین رفته است. این خبر هشداردهنده را «صندوق جهانی طبیعت» در گزارش خود موسوم به «سیاره زنده — 2018» منتشر کرده است.
گزارش سیاره زنده هر دو سال یک بار برای بررسی تنوع زیستی جهانی منتشر می‌شود. این گزارش از سال 1998 با همکاری انجمن زلاندنو لندن و بر اساس پایگاه‌های اطلاعات بین‌المللی جمعیت‌های حیات وحش منتشر شده است.
دو گزارش قبلی که در سال 2014 و 2016 منتشر شد نشان داد که جمعیت حیات وحش از سال 1970 تاکنون به ترتیب 50 و 58 درصد کاهش یافته است.
جیمز سیند، معاون علمی، پژوهشی و نوآوری صندوق جهانی طبیعت در کانادا گفت: "ما تقریبا دو سوم حیات وحش زمین را از دست داده‌ایم." 

خشم طبیعت+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
خشم طبیعت+ویدیو

وی در ادامه افزود که قریب به 83 درصد از اکوسیستم کانادا، امریکای جنوبی و منطقه کارائیب از بین رفته است.
از مهمترین دلایل این مسئله سوءمصرف از زیست‌بوم‌های طبیعی و برداشت نامناسب از خزانه‌های آبی است، اما تغییرات آب و هوا و گرمایش زمین نیز بر این مساله اثر داشته است.
گزارش اخیر تأکید می‌کند که زمین با یک «خطر جدی» در زمینه انقراض حیات وحش روبروست و باید «اقدامات فوری» برای مقابله با آن صورت پذیرد. حفاظت از جنگل‌ها، باطلاق ها و مناطق ساحلی برای حفظ حیات وحش مزیت‌های دیگری نیز به همراه دارد چرا که این اکوسیسم‌ها با ذخیره کربن در خود مانع از ورود آن به جو زمین می‌شوند.
دانشمندان معتقدند در صورتی که اقدام موثری برای حفظ حیات وحش صورت نگیرد، زمینیان در آینده بسیار نزدیک با یک انقراض گسترده روبرو خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала