خطر شش سال حبس برای نیمار

© Sputnik / Alexander Vilfخطر شش سال حبس برای نیمار
خطر شش سال حبس برای نیمار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باز شدن مجدد پرونده انتقال نیمار مهاجم برازیلی کنونی باشگاه پاری سن ژرمن از باشگاه دوران کودکیش یعنی سانتوس برازیل به بارسلونا، این ستاره را در معرض خطر 6 سال حبس قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه میرر انگلیس، مهاجم پیشین آبی اناری پوشان سال گذشته به منظور بررسی پرونده کلاه برداری در جریان انتقال‌اش به نیوکمپ، از سوی دادگاه اسپانیا فراخوانده شد.
ستاره ملی پوش پاری سن ژرمن در سال 2013 پس از 4 سال حضور در آکادمی جوانان سانتوس، به جمع کاتالان ها پیوست.

تمام دستمزد نیمار در اختیار والدینش قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
تمام دستمزد نیمار در اختیار والدینش قرار دارد

و حالا گزارش رسانه های اسپانیایی حاکی از آن است که دادگاه ملی این کشور در لحظات پایانی صدور حکم، پرونده را به دایره جنایی متشکل از 3 قاضی ارجاع داده است.
به عبارت دیگر، رسیدگی به پرونده آن هم توسط 3 قاضی جنایی بدین معنا است که محکومیت مورد اعمال برای نیمار می تواند تا 5 سال افزایش یابد.
روزنامه "لا ونگاردیا" چاپ بارسلونا در گزارشی از دسترسی به حکمی خبر داد که در صورت اثبات جرم، محکومیتی از 4 تا 6 سال را برای مجرم در نظر خواهد گرفت.
با این حال انتقال پرونده به دایره جنایی روند رسیدگی به پرونده را به تعویق خواهد انداخت.
انتقال پرونده مذکور از سال 2014 هدف تحقیقات رسیدگی به پرونده تخلف مالیاتی باشگاه بارسلونا و جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس این باشگاه بوده است.
باشگاه بارسلونا در ابتدا اعلام کرد که مبلغ 17 میلیون یورو در ازای نیمار پرداخت کرده است اما شکایتی که از سوی یکی از اعضای باشگاه مطرح شد، موجب ایجاد پرونده ای حقوقی علیه باشگاه شد.
بر اساس یافته های جدید پس از آغاز تحقیقات مشخص شد که بارسلونا با "سازش خارج از دادگاه" مبلغ 40 میلیون یورو به نیمار پرداخت کرده است و در نتیجه آن ساندرو روسل، رئیس پیشین این تیم استعفا کرد.
این در حالی است که بارتومئو بعدها رقم این توافق را چیزی در حدود 86 میلیون یورو ذکر کرد.
افشای این رقم از سوی باشگاه موجب شد تا گروه تجاری DIS برازیل علیه نیمار به خاطر نپرداختن حق کمیسیون این شرکت، اعلام شکایت کند.
رقمی که نیمار باید به شرکت DIS به عنوان یکی از شرکای تجاری‌اش می‌پرداخت ده‌ها میلیون بیشتر از آن چیزی بوده که او پرداخت کرده و با فاش شدن رقم واقعی قرارداد او با بارسلونا این شرکت برازیلی از مهاجم بارسا شکایت کرد.
نیمار طبق قراردادش با DIS باید 40 درصد از رقم انتقالش از سانتوس به بارسا را به این شرکت می‌پرداخت اما از انجام این کار سر باز زد.
به همین دلیل DIS برای نیمار و پدرش که مدیر برنامه‌های او نیز محسوب می‌شود، 5 سال و برای بارتومئو، رئیس کنونی و ساندر روسل، رئیس پیشین باشگاه بارسلونا، هشت سال حبس تقاضا و غرامتی نقدی بین 159 تا 195 میلیون یورو طلب کرد.
اداره دادستانی اسپانیا معتقد است قرارداد بارسا با نیمار "بازار آزاد بازیکنان فوتبال را از طریق ممانعت از ورود بازیکنان مطابق با قوانین رقابت آزاد بازار" دستخوش تغییر قرار داده است.
انتقال نیمار به بارسلونا در اگست سال 2017میلادی که با قراردادی 222 میلیون یورویی همراه بود کاپیتان تیم ملی برازیل را به گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала