رفتن مرکل از قدرت روسیه را خوشحال می سازد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر رفتن مرکل از قدرت روسیه را خوشحال می سازد
رفتن مرکل از قدرت روسیه را خوشحال می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه آلمانی می نویسد که کناره گیری مرکل از قدرت به باعث خوشحالی روسیه می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، کریستف فون مارشال روزنامه نگار روزنامه آلمانی در Der Tagesspiegel می نویسد که خبر مبنی بر اینکه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به زودی میدان سیاست را ترک خواهد کرد، در سراسر جهان با نگرانی به آن می بینند و به نظر می رسد که از این خبر تنها روسیه خوشحال است.
به گفته این خبرنگار، مرکل در سراسر جهان بسیار محبوب است و آلمان به عنوان یک شریک قابل اعتماد در حل و فصل اختلافات مختلف در جهان عمل می کند. علاوه بر این، آلمان چهارمین اقتصاد جهان و قدرت پیشرو در اتحادیه اروپا است. آلمان به طور مستقیم بر همسایگان و همتایانش تاثیر گذار است.
به عقیده نویسنده خروج مرکل از سیاست، با نگرانی از دست رفتن تضمین ها و ثبات در جهان است. مرکل در طی این سالها توانست سهم بزرگی در حل انواع مشکلات اروپایی داشته باشد.
با این حال، فون مارشال اعلام می کند که تنها کشوری که از خروج صدراعظم آلمان از سیاست خوشحال می شود روسیه خواهد شد بود، زیرا مرکل تمامی اروپا را در خصوص تحریم های ضد روسیه متحد کرده است.
خبرنگار نشریه آلمانی بیلد با انتشار مقاله ای نسبت به دوستی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه انتقاد کرد.
این مقاله با تیتر "آیا مرکل باید دست پوتین و اردوغان را بگیرد؟" منتشر شد. این مقاله درباره عکس یادگاری سران کشورهای روسیه، آلمان، ترکیه و فرانسه در جریان نشست چهارجانبه سوریه در استانبول است که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در بین ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان ایستاده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала