دریافت سیگنال های مرموز از فضا

© Photo / Greg Ruppel/ESAدریافت سیگنال های مرموز از فضا
دریافت سیگنال های مرموز از فضا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان آسترالیایی سیگنال‌های مرموز رادیویی را مورد مطالعه قرار داده اند که به صورت مکرر از منبع نامعلومی ارسال می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Phys.org دانشمندان دانشگاه کورتین (استرالیا) منابع سیگنال های سریع رادیویی را مورد مطالعه قرار داده اند و معلوم نمودند که چنین سیگنال ها در فرکانس های پایین مشاهده نمی شوند. علت دقیق این پدیده هنوز مشخص نشده است.
دانشمندان می‌گویند این سیگنال های دریافت شده در واقع انفجاریترین و گذراترین سیگنال‌هایی هستند که تا به امروز از فضا دریافت شده‌اند. آنها برای چند میلی‌ثانیه آشکار شده‌اند اما در همین بازه زمانی اندک توانسته‌اند انرژی بسیار زیادی تولید کنند و میزان انرژی تولیدی آن‌ها با میزان انرژی تولیدی خورشید در طول یک روز برابری می‌کند.
برخی از دانشمندان استدلال می کنند که چنین انفجاری می تواند منجر به وقایع فاجعه بار مانند مرگ ستارگان شود.
اگر از قدرتمند بودن این سیگنال ها صرف‌نظر شود، هنوز معلوم نیست که چه چیز باعث شده تا آن‌ها در فضا منتشر شوند و به ما برسند. وقتی که هنوز 10 سیگنال تکرار شونده پیش ازاین دریافت نشده بودند، پژوهشگران گمان می‌کردند که سیگنال‌های فضایی تنها یک‌بار دریافت می‌شوند و به صورت تکرار شونده نیستند.
ستاره شناسان منابع سریع این سیگنال های رادیویی را با استفاده از تداخل سنج رادیویی ASKAP و دستگاه MWA جستجو کردند. اولین وسیله قادر به گرفتن تابش در محدوده فرکانس 700-1800 مگاهرتز (مگاهرتز) و وسیله دوم 80-300 مگاهرتز است. ASKAP چندین منبع روشن از انفجار سریع رادیویی را با فرکانس 1.4 گیگاهرتزی ضبط کرد. اما MWA آن را مشاهده نکرد.
شکی نیست که فضا، محیطی مملو از سیگنالهای مرموز است، اما آنچه که برای زمینی های دریافت کننده آنها اهمیت دارد، منبع انتشار آنهاست. آیا این سیگنالها از سوی بیگانگان فضایی و موجودات هوشمند فرازمینی به سوی زمین فرستاده می شوند؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала