رونمایی از بزرگترین مجسمه جهان در هند

© Photo / N.M / N.Mرونمایی از بزرگترین مجسمه جهان در هند
رونمایی از بزرگترین مجسمه جهان در هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این مجسمه متعلق به سردار والابای پاتل از رهبران سیاسی و اجتماعی است که در دوران استعمار انگلیس در کنار گاندی نقش موثری در استقلال هند ایفا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نارندرا دامورداس مودی، نخست‌وزیر هند بزرگترین مجسمه در جهان را که دوبرابر بلندتر از مجسمه آزادی معروف امریکا است رونمایی کرد.

Кенгуру - اسپوتنیک افغانستان
روستاییان در هند زباله دانی را با مجسمه خدایان خود به اشتباه گرفتند + وئدیو

این مجسمه متعلق به سردار والابای پاتل از رهبران سیاسی و اجتماعی است که در دوران استعمار انگلیس در کنار گاندی نقش موثری دراستقلال هند ایفا کرد.
این مجسمه اتحاد کشور هند با ارتفاع 182 متر و پایه ستون آن 240 متر بوده که تقریباً چهار برابر بلندتر از مجسمه آزادی در نیویورک (46متر) است می‌باشد.
یکی از اهداف این پروژه، شکست دادن رکورد کنونی بزرگترین مجسمه دنیا است. مسجمه معبد بودا در کشور چین با 153 متر ارتفاع در حال حاضر رکورددار است، اما مجسمه اتحاد هند به میزان 30 متر این رکورد را بهبود می‌بخشد.
در داخل ساختمان این مجسمه دو لفت وجود دارد و همچنان در ارتفاع 150 یک محلی نما یا منظره که همزمان 200 نفر را گنجایش دارد در نظر گرفته شده است.

برای ساخت این مجسمه از ‌هزار و 850 تن برنز استفاده شده است. بلندترین مجسمه جهان تا پیش از این، مجسمه آزادی در امریکا با ارتفاع 93 متر بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала