علت حادثه راکت فضایی " سایوز"

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر علت حادثه راکت فضایی " سایوز"
علت حادثه  راکت فضایی  سایوز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر اجرایی برنامه های سرنشین دار روسکاسموس؛ علت اصلی حادثه راکت " سایوز" روسیه را که اخیرا هنگام پرتاب رخ داد؛ بیان نمود

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی کریکالف، مدیر اجرایی برنامه های سرنشین دار روس کاسموس، امروز" چهارشنبه" اعلام کرد که حادثه که درهنگام پرتاب راکت سایوز-FG رخ داد؛ به دلیل مونتاژ ضعیف سنسور جدایی مرحله اول و دوم راکت بوده است.
این مطلب را سرگئی کریکالیوف، در مراسمی که به افتخار 55 سالگی انستیتوت مسائل زیست شناسی اکادیمی علوم روسیه وقف شده بود، ابراز داشت که علت این حادثه را اعضای کمیسیونی که در موردعلت این حادثه تحقیق می کردند؛ مشخص نموده اند.  

.به گفته کریکالیوف، این امر منجر به آن شد که یکی از بلوک های جانبی فاز اول "سایوز — FG" به فاصله مورد نظر حرکت نکرده و با مخزن سوخت تماس نموده است.
پنجشنبه 11 اکتوبر اولین رویداد در تاریخ در برنامه های سرنشین دار تاریخ روسیه معاصر؛ هنگام پرواز سفینه سرنشین دار "سایوز" از پایگاه فضایی بایکانور رخ داد. در نتیجه فضانوردان- آلکسی آوچینین و تالر هیگ، فضانوردان روسی و امریکایی توسط کپسول های نجات در قزاقستان فرود اضطراری انجام دادند.
آخرین بار حادثه مشابه "سایوز" در سال 1983 به وقوع پیوسته بود. به تاریخ 26 سپتمبر سال 1983 ولادیمیر تیتوف و گینادی ستریکالوف، فضانوردان روسی برای پرواز با سفینه‌ی "سایوز تی — 10/1" آمادگی می‌گرفتند. 90 ثانیه قبل از پرتاب در بخش پایینی این راکت حامل آتش‌سوزی آغاز شد و این موضوع منجر به توقف پرتاب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала