معاون شورای امنیت افغانستان استعفا کرد

© Photo / دفتر مشاوریت امنیت ملی افغانستانمعاون شورای امنیت افغانستان استعفا کرد
معاون شورای امنیت افغانستان استعفا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون شورای امنیت ملی کشور اعلام کرده که از مقامش استعفا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، عبدالحکیم نورزی، معاون شورای امنیت ملی، با نشر متن استعفا نامه‌ی خود در صفحات مجازی گفته که دلیل اصلی کناره‌ گیری‌اش مدیریت ناسالم انتخابات بوده است. وی افزوده که کمیسیون انتخابات با رای پاک ملت بازی کرده است.
او در استعفا نامه خود ذکر کرده است که رهبران حکومت وحدت ملی در بخش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و امور انتخابات به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند.

او هم چنین گفته است که رهبران حکومت به تعهدات شان در بخش آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی عمل نکرده اند و به همین خاطر انتخابات پارلمانی با تقلب آشکار برگزار شده است.
در متن این استعفا نامه آمده که مردم و نامزدان انتخاباتی با وجود تهدیدات بلند امنیتی خود شان را در انتخابات پارلمانی نامزد و یا در روز انتخابات برای رأی‌دهی به مراکز رأی‌دهی مراجعه کرده و شماری از این افراد در این راه کشته و زخمی شده‌اند، اما به دلیل بی‌کفایتی کارمندان کمیسیون انتخابات یک تعداد از این افراد از حق رأی‌دهی محروم شدند و دوباره به خانه‌های شان برگشتند.
آقای نورزی، همچنان با توجه به نارضایتی مردم و نامزدان از انتخابات پارلمانی ۲۸ و ۲۹ میزان، به حکومت و کمیسیون انتخابات هشدار داده است که ممکن این بی‌اعتمادی سبب بحران بزرگ اجتماعی، گردد.
او همچنان گفته است که به خاطر ابراز همدردی با نامزدانی که با وجود تهدیدات بلند امنیتی خود شان را نامزد انتخابات پارلمانی کرده و در کمپین‌های انتخاباتی سهم گرفته‌اند که شماری از آن‌ها در این راه کشته و زخمی شده‌اند، از مقامش کنار می‌رود.
عبدالحکیم نورزی، در اواخر حمل ۱۳۹۶ خورشیدی، به حیث معاون تفتیش داخلی شورای امنیت ملی کشور به کار آغاز کرد.
این عضو ارشد شورای امنیت ملی کشور درحالی استعفا می‌دهد که پیش از این، حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان و محمد سلیمان کاکر، معاون وی نیز، از وظایف‌شان کناره‌گیری کرده بودند و همچنان حکمت‌خلیل کرزی نیز از سمت معین سیاسی وزارت خارجه استعفا کرد.
دلیل عمده این استعفا‌ها موجودیت اختلاف‌های عمیق در سطح رهبری حکومت وحدت ملی خوانده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала