مذاکرات مستقیم طالبان با امریکا

© AP Photo / Reza Shirmohammadiمذاکرات مستقیم طالبان با امریکا
مذاکرات مستقیم طالبان با امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر طالبان در قطر برای گفتگوهای مستقیم با ایالات متحده آمادگی میگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری Anadolu، دفتر گروه طالبان در قطر اعلام کرد که ۵ نماینده این گروه در مرحله بعدی گفتگوهای صلح افغانستان اشتراک خواهند کرد.

طبق گزارش آژانس خبری متذکره، رهبران جنبش طالبان با ایالات متحده مذاکرات مستقیم را انجام خواهند داد. در این مذاکرات ۵ عضو طالبان که در سال ۲۰۱۴ از زندان گوانتانامو آزاد شده بودند، اشتراک خواهند داشت.

این در حالی است که چندی پیش روزنامه ویسا گزارش داده بود که محمد فضل اخوند، ملا نورالله نوری، ملا خیرالله خیرخواه، ملا عبدالحق وثیق و مولوی محمد نبی عمری ۵ عضو گروه طالبان میباشند که در سال ۲۰۱۴میلادی در بدل رهایی باوبرکدال، یک نظامی امریکایی از زندان گوانتانامو رها شده بودند، بر اساس فرمان ملا هیبت الله به عنوان اعضای دفتر طالبان در قطر گماشته شده‌اند.

سید اکبر آقا، رهبر پیشین گروه «جيش المسلم» متعلق به گروه طالبان به آژانس خبری آنادولو گفت که اشتراک این ۵ رهبر طالبان در مذاکرات صلح گام جدی در راه تامین امنیت و صلح در افغانستان میباشد.

قابل یادآوری است، پیش از این اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که در انتخابات آینده ریاست جمهوری اشتراک میکند تا کارهایی ناتمام، منجله صلح با طالبان را تکمیل نماید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала