نرم شدن موضع دولت ترامپ در اجرای تحریم‌های ایران

© W.Scottنرم شدن موضع دولت ترامپ در اجرای تحریم‌های ایران
نرم شدن موضع دولت ترامپ در اجرای تحریم‌های ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت امریکا زیر فشار اتحادیه اروپا ممکن موضع اش را نسبت به تحریم ها در برابر ایران نرم کند.

به گزارش اسپوتنیک، Washington Free Beacon به نقل از یک منبع از دولت امریکا نوشت: مقام های بلند پایه وزارت امور خارجه امریکا، مایک پمپئو را متقاعد کرده اند که تا ایران را در سیستم بین المللی سویفت باقی بگذارد.

امریکا تحریم ها علیه ایران را گسترش داد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا تحریم ها علیه ایران را گسترش داد

بر اساس این گزارش، همچنان کاخ سفید برخی از کشورها مانند: چین، کوریای جنوبی و هند را از خرید نفت از ایران مستثنا قرار داده است و کشورهای عضو اتحادیه اروپا که نمی خواهند پیوند تجاری شان با ایران را رها کنند، به دنبال کاهش تحریم ها هستند.

در همین حال، مقام های کنگره و اعضای دولت ایالات متحده امریکا که موضع سختی نسبت به ایران دارند از این قصد ایالات متحده برای ایجاد امتیازات خشمگین شده اند.

به گفته این منبع، شماری از نشست های که در آن موافقت نامه های مربوط به ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت، در روزهای آینده در واشنگتن برگزار خواهد شد.

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در ماه می اعلام کرده بود، که واشنگتن از توافقنامه مربوط به برنامه هسته ای با ایران خارج شده است. وی همچنین در مورد بازنگری تمام تحریم های علیه ایران، از جمله موارد دومی، یعنی اینکه در برابر سایر کشورهایی که تجارت با ایران را انجام می دهند، گزارش داد.

ایالات متحده در روز 7 اگوست بخشی از تحریم ها علیه ایران را دوباره وارد کرد. تحریم های سنگین تر که صادرات نفت را پوشش خواهند داد و از 5 نومبر انتظار می رود، واشنگتن هدف خود را برای صادرات نفت ایران صفر اعلام کند و از خریدارانش بخواهد تا از خرید نفت از ایران خودداری کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала