تحریمات جدید امریکا علیه ونزوئلا و کوبا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تحریمات جدید امریکا علیه ونزوئلا و کوبا
تحریمات جدید امریکا علیه ونزوئلا و کوبا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا فرمان اعمال تحریم های جدید علیه ونزوئلا را امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا فرمان اعمال تحریم های جدید علیه ونزوئلا، منجمله متوقف کردن معمالات با ذخایر طلا را به امضا رساند.

بولتون:‌ «تحریم های جدید امریکا گروه های را که در سکتور فاسد اقتصادی ونزوئلا کار میکنند متاثر میسازد و دسترسی آنها را به ثروت دزدیده شده محدود خواهد ساخت. این تحریم ها مانع انجام معاملات شهروندان امریکایی با اشخاص و گروه های مرتبط با سکتور فاسد ذخایر طلا ونزوئلا خواهد شد.»

علاوه بر این وی افزود که ایالات متحده امریکا قصد دارد بیش از ۲۰ شرکت کوبایی را که با اردوی این کشور رابطه دارند را شامل فهرست تحریم های خود نماید.

به گفته وی تحریم های جدید علیه کوبا معاملات با بیش از ۲۰ شرکت کوبایی را ممنوع قرار خواهد داد.

بولتون: «نکته مهم این است که سیاست ما بخاطر جلوگیری از استفاده دالر امریکایی برای حمایت مالی اردو و سازمان استخباراتی کوبا، اقدامات مشخصی را در بر دارد. میخواهم تاکید کنم که این دستورالعمل های ما — آغاز فشار بر رژیم کوبا میباشد. از همان ابتدا ما برای رفع نقاط ضعف در تصمیم گیری های مان در مورد تحریم ها، تحریمات خود علیه شرکت های وابسته به اردوی کوبا را افزایش دادیم.»

وی افزود: «بنابراین، من میدانم که طی چند روز آینده بیش از ۲۰ شرکت کوبایی که وابسته یا تحت کنترول اردوی کوبا میباشند، شامل فهرست تحریم های ما خواهند شد.»

قابل یادآوری است، پیش از این لویس فلیپی دی اورلیان، وزیر احتمالی امور خارجه برازیل میگوید که در صورت برنده شدن ژائیر بولسونارو، کاندید حزب لیبرال سوسیالیست برازیل در انتخابات ریاست جمهوری، این کشور برای پایان دادن دیکتاتوری در ونزوئلا دست به کار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала