زمان معرفی نامزدان ریاست جمهوری مشخص شد

© Sputnik / JAKزمان معرفی نامزدان ریاست جمهوری مشخص شد
زمان معرفی نامزدان ریاست جمهوری مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تقویم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات این کشور مشخص شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامۀ اطلاعات روز، همزمان با اعلام تقویم انتخاباتی، وسیمه بادغیسی،‌ معاون عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات امروز جمعه (۱۱ عقرب) در نشست مشورتی با احزاب سیاسی و نهادهای جامعۀ مدنی در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت که انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات پارلمانی ولایت غزنی و انتخابات شورای ولایتی به گونه‌ی همزمان برگزار خواهد شد.

بر اساس این تقویم از اول قوس تا اول جدی زمان برای ثبت نام تقویتی رای دهندگان خواهد بود و نامزدان انتخابات می‌توانند از تاریخ 24 قوس تا 9 جدی نام‌های شان را ثبت کنند. کمیسیون پس از ده روز بررسی در 19 جدی فهرست نهایی را اعلام خواهد کرد.

دورۀ مبارزات انتخاباتی از 28 دلو تا 27 حمل برگزار شده و در 31 حمل مردم برای انتخاب رییس جمهور آینده به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

در صورتی که رییس جمهور در دور اول انتخابات انتخاب نشود، در 23 جوزا دور دوم انتخابات برگزار می‌شود.

در حال حاضر از رییس جمهور کنونی اشرف‌ غنی، رییس اجرایی عبدالله عبدالله، حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی، محمد عمر داوودزی وزیر اسبق داخله، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی و داکتر فرامرز تمنا رییس دانشگاه افغانستان به عنوان گزینه‌های کاندیداتوری نام برده میشود اما ممکن است ائتلاف بزرگ ملی که شامل سه حزب قدرتمند جمعیت، جنبش و وحدت است نیز، یک نامزد از میان خود به این انتخابات معرفی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала