کوریای شمالی باز هم امریکا را تهدید کرد

© AP Photo / Pyongyang Press Corps Pool کوریای شمالی باز هم امریکا را تهدید کرد
کوریای شمالی باز هم امریکا را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی تهدید کرده در صورتیکه امریکا تحریم‌های اقتصادی را لغو نکند، سیاست خود را با هدف تقویت زرادخانه اتمی‌اش از سر می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آسوشیتدپرس، بیانیه وزارت خارجه کوریای شمالی در شرایط افزایش تنش میان واشنگتن و سئول درباره استفاده از تحریم‌ها علیه کوریای شمالی و اعمال فشار بر این کشور برای متوقف کردن برنامه اتمی‌اش منتشر شده است.
این وزارت خانه در بیانیه خود آورده که کوریای شمالی سیاست تقویت زرادخانه اتمی خود را در صورتیکه آمریکا موضعش را تغییر ندهد، از سر می‌گیرد. 

ترامپ: نمی توانم قطع برنامه هسته ای کوریای شمالی را تأیید کنم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: نمی توانم قطع برنامه هسته ای کوریای شمالی را تأیید کنم

کوریای جنوبی ماه گذشته میلادی از پیشنهاد لغو تحریم‌های یکجانبه علیه کوریای شمالی برای ایجاد فضای دیپلماتیک در حال پشتیبانی کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا اعلام کرده بود سئول بدون تایید واشنگتن کاری انجام نمی‌دهد.
کیم جونگ اون و رئیس جمهور امریکا، در تاریخ 12 جون امسال،در نشست تاریخی خود دربه بهبود روابط میان دو کشور و خلع سلاح هسته‌ای کوریا توافق کردند. به ویژه رئيس جمهور امریکا با امضای توافقنامه مربوط، سپرد كه به حالت جنگي شبه جزيره کوریا پایان خواهد.
پس از پایان دیدار 12 جون در سنگاپور، دونالد ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد احتمال برداشته شدن تحریم‌ها علیه کوریای شمالی گفت: تحریم‌ها فعلا برداشته نمی‌شود. اما به محض این که روند خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کوریا اجرایی شود، تحریم‌ها برداشته خواهد شد."
کیم جونگ-اون نیزپس از دیدار سنگاپور در برابر روزنامه نگاران گفت: "امروز در این دیدار تاریخی توانستیم گذشته را به کنار بگذاریم و آینده جدیدی را پیش روی خود تصویر کنیم. دنیا از امروز تغییرات جدیدی را در عرصه بین‌الملل خواهد دید".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала