امریکا در صورت جنگ با کوریای شمالی از کدام هواپیماها استفاده خواهد کرد؟

© Photo / US Air Force/ Master Sgt. Donald Allen امریکا در صورت جنگ با کوریای شمالی از کدام هواپیماها استفاده خواهد کرد؟
امریکا در صورت جنگ با کوریای شمالی از کدام هواپیماها استفاده خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در صورت جنگ با کوریای شمالی به چندین هواپیمای مهم جنگی نیاز خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، درصورت بروز درگیری بین امریکا و کوریای شمالی نیروی هوایی این دو کشور نقش مهمی را ایفا خواهند کرد. با توجه به قدرت هوایی امریکا به نظر می‌رسد این کشور از الگوی معمول خود استفاده خواهد کرد. در ابتدا نیروی هوایی امریکا باید جنگنده‌های کوریای شمالی را در آسمان منهدم کند و به دنبال آن سیستم‌های دفاع هوایی و کنترل این کشور را از کار انداخته و در نهایت با حمایت هوایی از نیروهای خودی و در انزوا قرار دادن نیروهای دشمن اقدام به موقعیت یابی و تخریب نیروهای زمینی دشمن کند. احتمالا در نبرد احتمالی با کوریای شمالی نیروی هوایی امریکا از این پنج سیستم تسلیحاتی استفاده خواهد کرد.

بمب افکن های B2 Spirit

این بمب افکن‌ها با توجه به رادار گریز بودن نگرانی خاصی بابت سیستم های دفاعی کوریای شمالی نخواهند داشت. رادار گریز بودن، حجم بمب‌های قابل حمل و برد پرواز این هواپیما، آن را به یکی از اولین تسلیحات مورد استفاده درصورت بروز درگیری با کوریای شمالی تبدیل کرده است.

© Flickr / Christopher Ebdonبی-2
بی-2 - اسپوتنیک افغانستان
بی-2

هواپیمای سوخت رسان KC-135 Stratotanker

فاصله بین کوریای شمالی و پایگاه‌های امریکا در اوکیناوا، گوام و حتی جاپان باعث شده تا هرگونه عملیات هوایی در آینده نیازمند حمایت هواپیماهای سوخت رسان باشد. این هواپیما نه تنها سوخت هواپیمای نیروی هوایی امریکا بلکه نیروی دریایی و حتی هواپیماهای نیروی هوایی کوریا را نیز می‌تواند تامین کند.

© AP Photo / Greg BakerБоинг KC-135 Stratotanker ВВС США
Боинг KC-135 Stratotanker ВВС США  - اسپوتنیک افغانستان
Боинг KC-135 Stratotanker ВВС США

هواپیمای هرکولس C-130J

کوریای شمالی کشوری است که امکان دسترسی با آن سخت است و یکی از اولین کارهایی که نیروهای امریکایی باید مد نظر قرار دهند تامین امنیت میدان هوایی های نظامی کوریای شمالی برای ورود نیروهای نظامی و تجهیزات به این کشور است. این تجهیزات می‌تواند باعث حفظ تخریب دشمن در جنگ شده و در مقابل اجازه ورود واحدهای مهندسی برای انجام تعمیرات را فراهم میسازد.

© Photo / Public domain Самолет C-130J Hercules
Самолет C-130J Hercules  - اسپوتنیک افغانستان
Самолет C-130J Hercules

فالکون اف 16

دومین جنگ کوریا نیازمند یک جنگنده چند کاربرد است که قابلیت پشتیبانی هوایی و ممانعت از حملات دشمن را داشته باشد. ساختار سیستم دفاع هوایی کوریای شمالی به شکلی است که باتوجه به در اختیار داشتن جنگنده های قدیمی شانس زیادی در مقابل ارتش ایالات متحده نخواهد داشت. اف-16 در اصل به عنوان یک جنگنده برتری هوایی روزانه طراحی شد، اما در عمل به یک جنگنده چند منظوره برای تمام شرایط آب و هوایی تبدیل شد. در طول دوران تولید این هواپیما بهینه‌سازی‌های مداومی بر روی آن صورت گرفته‌است و مدل‌هایی با قابلیت‌های بالاتر تولید شده‌اند.

© AP Photo / Senior Airman Colby L. Hardin/U.S. Air ForceU.S. Air Force F-16 Fighting Falcon, right, and F-35A Lightning IIs assigned to the 34th Expeditionary Fighter Squadron Hill Air Force Base, Utah, taxi toward the end of the runway during the exercise VIGILANT ACE 18 at Kunsan Air Base, South Korea
U.S. Air Force F-16 Fighting Falcon, right, and F-35A Lightning IIs assigned to the 34th Expeditionary Fighter Squadron Hill Air Force Base, Utah, taxi toward the end of the runway during the exercise VIGILANT ACE 18 at Kunsan Air Base, South Korea - اسپوتنیک افغانستان
U.S. Air Force F-16 Fighting Falcon, right, and F-35A Lightning IIs assigned to the 34th Expeditionary Fighter Squadron Hill Air Force Base, Utah, taxi toward the end of the runway during the exercise VIGILANT ACE 18 at Kunsan Air Base, South Korea

پهپاد rq-4

یکی از مزیتهای امریکا در جنگ کوریا استفاده از پهپادی با قابلیت پرواز در ارتفاع بالا با قابلیت مشاهده تجهیزات راهبردی کوریای شمالی به ویژه راکتهای مستقر بر روی زمین و زیردریایی‌های راکتی این کشور است. قابلیت جمع آوری اطلاعات، نظارت و شناسایی (isr) این امکان را به امریکا خواهد داد تا  سیستمهای راکتی سیار در مناطق دورافتاده را شناسایی کرده و اطلاعات مفید دیگر را در اختیار نیروهای خودی قرار دهد.

© Flickr / DysanovicThe RQ-4 Global Hawk UAV
The RQ-4 Global Hawk UAV - اسپوتنیک افغانستان
The RQ-4 Global Hawk UAV

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала