دوسیه ترور جنرال رازق بسته شد

© Photo / General Abdul Raziq FBدوسیه ترور جنرال رازق بسته شد
دوسیه ترور جنرال رازق بسته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس امنیت ملی با اعلام پایان تحقیقات درباره پرونده قتل بحث برانگیز جنرال رازق؛ فرمانده پولیس قندهار می‌گوید که او توسط استخبارات کشور منطقه ترور شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، آقای استانکزی که امروز شنبه (۱۲ عقرب) در مجلس نمایندگان سخنرانی می‌کرد، گفت قتل آقای رازق نمی‌تواند تنها کار طالبان باشد؛ بلکه این ترور توسط استخبارات کشورهای منطقه صورت گرفته است.
وی علاوه کرد که طالبان پس از کشته شدن آقای رازق، مسؤولیت آن را بر عهده گرفتند؛ اما بعدا «انکار» کردند. به گفته رییس امنیت ملی، طالبان می‌خواست که با انکار کردن قتل آقای رازق به نفع خود از جنگ تبلیغاتی استفاده کند.
رییس امنیت ملی گفت که امروز صدای کل منطقه علیه خشونت طالبان و این گروه بلند شده است.
وی علاوه کرد که طالبان دیگر مشروعیت دینی و اجتماعی خود را از دست داده اند و کافی است که ما در برابر آنها در سنگرها «جدی» عمل کنیم.
معصوم استانکزی، در مورد جزئیات قتل جنرال رازق گفت: تمامی عناصر ترور فرمانده امنیه ولایت قندهار شناسایی و شماری از آنها دستگیر شده اند و در مجموع پرونده این حمله از نگاه امنیتی تکمیل شده است.
جنرال رازق به تاریخ ۲۶ میزان، در حالی به قتل رسید که در یک جلسه مشترک با فرمانده نیروهای نظامی خارجی و مقام های محلی آن ولایت در دفتر والی قندهار، شرکت کرده بود.
اگرچه طالبان مسؤولیت ترور او را بر عهده گرفت؛ اما شماری از منابع، قتل او را به مشاجره ای لفظی نسبت دادند که در آن نشست، میان آقای رازق و جنرال میلر امریکایی در خصوص حصارکشی پاکستان در امتداد خط دیورند رخ داده بود.
دولت افغانستان و نیروهای خارجی، این ادعا را تکذیب می کنند.
در همین حال، شماری از منتقدان می گویند که دولت افغانستان با نسبت دادن قتل او به «استخبارات منطقه» حتی در صدد تبرئه طالبان از این پرونده است تا قتل آقای رازق، مانعی در مسیر «صلح» با طالبان ایجاد نکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала