رهبر چین: روابط با پاکستان اولویت سیاست خارجی چین است

© REUTERS / Denis Balibouseرهبر چین: روابط با پاکستان اولولیت سیاست خارجی چین است
رهبر چین: روابط با پاکستان اولولیت سیاست خارجی چین است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در ملاقاتی با عمران خان در پایتخت چین خواستار گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک، شی جی پینگ، رئیس جمهور چین روز جمعه در دیدار با "عمران خان" نخست وزیر پاکستان در پکن گفت: چین از گسترش روابط دو کشور حمایت می کند و بر این تأکید کرد، چین و پاکستان دوستانی برای تمامی فصول هستند.
"شی جی پینگ" افزود، وی اهمیت زیادی برای روابط چین و پاکستان قائل بوده و قصد دارد تا با "عمران خان"همکاری دوجانبه را تقویت کند تا دوران جدیدی در مسیر همکاری های دوجانبه ثبت شود.
جی پینگ ادامه داد: اهمیت زیادی برای روابط چین و پاکستان قائل بوده و قصد دارد تا با نخست وزیر و دولت جدید پاکستان همکاری دوجانبه را تقویت کند تا دوران جدیدی در مسیر همکاری های دوجانبه ثبت شود.
"عمران خان" در دیدار با رئیس جمهوری چین به نوبه خود افزود، حزبش تنها دو ماه قدرت را دراین کشور بدست گرفته اما وضع اقتصادی بسیار دشواری را به ارث برده است.
طرفین در دیدار امروز که نخستین سفر عمران خان از چین به عنوان نخست وزیر پاکستان است، درباره راه های تقویت همکاری های اقتصادی و مالی گفت و گو کردند.
سفر عمران خان به پکن در قالب چهار روز و با دعوت رهبران چین انجام شده است بر اساس اطلاعات موجود نخست وزیر پاکستان در مدت اقامت در این کشور درباره وضعیت اقتصادی کشورش و مشکلات مالی برای اجرای طرح های مرتبط با این کوریدور اقتصادی با مسئولان چینی رایزنی خواهدکرد.
بر اساس این گزارش ، عمران خان در ملاقات با رئیس جمهوری چین گفت که کشورها فراز و نشیب هایی دارند و اکنون پاکستان وارد یک دوره حساس و با مشکلات مالی از جمله کسری روبه رو شده است و می خواهد راه های عبور از این شرایط را با کمک دیگران پیدا کند.
وی گفت که اسلام آباد به مناسبات با پکن بسیار اهمیت می دهد و می خواهد روابط مشارکتی راهبردی دو کشور را به یک مرحله بالاتر ارتقا دهد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала