وزیردفاع: جسدهای سرنشینان هلیکوپتری که درفراه سقوط کرد ناپدید اند

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBوزیردفاع: جسدهای سرنشینان هلیکوپتری که درفراه سقوط کرد ناپدید اند
وزیردفاع: جسدهای سرنشینان هلیکوپتری که درفراه سقوط کرد ناپدید اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ملی، می‌گوید تا هنوز جسدهای سرنشینان هلیکوپتری که چهار روز پیش در ولایت فراه سقوط کرد، پیدا نشده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع ملی افغانستان می‌افزاید که این هلیکوپتر به علت مشکلات فنی و زیاد بودن شمار سرنشینانش سقوط کرد: "یک عملیات را در ساحات جیجک اجرا کردیم متأسفانه که در آن ساحات اجساد نبود، فعلأ بخش‌های استخباراتی ما بالای تثبیت موقعیت او کار می‌کنند".

دستگیری 22 تن در پیوند به ترور جنرال عبدالرازق - اسپوتنیک افغانستان
دستگیری 22 تن در پیوند به ترور جنرال عبدالرازق

در همین حال، طالبان با پخش خبرنامه‌یی، گفته اند که جسدهای سرنشینان این هلیکوپتر نزد آنان استند. طالبان گفته اند که پیکرهای جان باخته‌گان این رویداد را هنگامی تحویل خواهند داد که جسد قاتل جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پولیس کندهار را تحویل بگیرند.
اما، محمد ناصر مهر، سخن‌گوی والی فراه می‌گوید که شماری از جسدهای این رویداد به خانواده‌های شان تسلیم داده شده اند: "جسدهای شهدا در این دو روز این است که 11 جسد به مرکز به خانواده‌های شان رسیده‌اند که هشت تن در فرا و باقی نزد آن‌ها (طالبان) است".
وزیر دفاع ملی که امروز برای توضیح در بارۀ اوضاع امنیتی کشور به مجلس نماینده‌گان رفته بود، گفت که درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و هراس افگنان در چندین ولایت ادامه دارند. آقای بهرامی تأکید کرد که تهدیدها در مقایسه با امکانات نیروهای دولتی بسیار بلند استند: "این توطیه‌های کلان تنها به تلاش‌های نیروهای دولتی مهار نمی‌شود، ایجاب این را می‌کند که ما دست به دست بدهیم و همه ما از نیروهای امنیتی حمایت بکنیم".
در این میان، شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان، مقام‌های حکومتی را در کار تأمین امنیت کشور به ویژه نبردهای اخیر در ولایت ارزگان به بی پروایی متهم می‌سازند.
در حالی که شماری از نماینده‌گان، مقام‌های نهادهای امنیتی را در تأمین امنیت ناتوان می‌دانند، اما مجلس امروز به این سه مقام ستایش نامه‌هایی ازبهر تأمین امنیت روز انتخابات داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала