تحویل جسد قاتل جنرال رازق در بدل اجساد مقام‌های فراه

© Photo / ARG تحویل جسد قاتل جنرال رازق در بدل اجساد مقام‌های فراه
تحویل جسد قاتل جنرال رازق در بدل اجساد مقام‌های فراه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تندرو طالبان اعلام کرده اند که پیکرهای سرنشینان یک هلیکوپتر نظامی که در اناردره فراه ساقط شد را زمانی تحویل می‌دهند که دولت، جسد قاتل جنرال رازق را به آن گروه واگذار کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ار رسانه های کابل، طالبان اعلام کرده اند که پیکرهای سرنشینان یک هلیکوپتر نظامی که در اناردره فراه ساقط شد را زمانی تحویل می‌دهند که دولت، جسد قاتل جنرال رازق را به آن گروه واگذار کند.
اجساد نظامیان و رییس شورای ولایتی فراه که در رویداد سقوط یک چرخبال در روز چهارشنبه هفته گذشته در ولسوالی اناردره ولایت فراه جان باختند، تاکنون به خانواده های شان سپرده نشده و در اختیار طالبان قرار دارند.
ناصر مهری؛ سخنگوی والی فراه می‌گوید که هرچند طالبان، اجساد غیر نظامیان و نیز پیکر جمیله امینی؛ عضو شورای ولایتی فراه را به خانواده های شان سپرده اند؛ اما جنازه فرید بختور؛ رییس شورای ولایتی فراه، جنرال نعمت الله خلیل؛ معاون قول اردوی ۲۰۷ ظفر و اجساد نظامیان دیگر را به صلیب سرخ و یا دولت نسپرده اند.
طالبان هم با نشر خبرنامه ای گفته اند تا هنگامی که دولت جسد مهاجمی را که جنرال رازق؛ فرمانده پیشین پولیس قندهار و رییس امنیت ملی آن ولایت را ترور کرد، به طالبان نسپارد، این گروه نیز اجساد جان‌باختگان سقوط بالگرد در ولسوالی اناردره را به دولت یا خانواده های شان تحویل نخواهند داد.
این درخواست در حالی مطرح می شود که معصوم استانکزی؛ رییس امنیت ملی، امروز (شنبه)‌ در نشست مجلس نمایندگان، مدعی شد که طالبان در ابتدا مسؤولیت قتل جنرال رازق را پذیرفتند؛ اما بعدا آن را «انکار» کردند.
رییس امنیت ملی افزود که ترور آقای رازق تنها کار طالبان نبوده؛ بلکه استخبارات کشورهای منطقه در آن دست داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала