تحریک دعوی جزائی اسرائیل علیه خبرنگار سوریه‌ای

© Fotolia / Rafael Ben-Ariخبرنگار
خبرنگار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرنگار سوریه‌ای توسط مقامات امنیتی اسرائیل به علت پوشش خبری بلندی‌های جولان احضار شد.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون دولتی Ikhbariya سوریه از احضار خبرنگار خود توسط مقامات امنیتی اسرائیل در ارتباط با پوشش اعتراضات علیه انتخابات در بلندی‌های جولان خبر داد.

کابینه امنیتی اسرائیل: ارتش علیه حضور نظامی ایران در سوریه اقدام کند - اسپوتنیک افغانستان
کابینه امنیتی اسرائیل: ارتش علیه حضور ایران در سوریه اقدام کند
روز سه شنبه ساکنین اسرائیل، مقامات محلی را از نمایندگان شوراهای روستا تا شهرداران شهرهای بزرگ، از جمله اورشلیم، انتخاب کردند. در اين انتخابات براى اولين بار رأى گيرى در روستاهای دروازان در ارتفاعات جولان، که بسیاری از ساکنان آن پذیرش شهروندی اسرائیل را رد کرده و دارای محدودیت در اجازه اقامت هستند، برگزار مي شود. تظاهرکنندگان که وفاداری خود را به سوریه حفظ کرده و کنترل اسرائیل را بر بلندی‌های جولان به رسمیت نمی شناسند، با انتخابات مخالف هستند. پولیس اسرائیل از تجهیزات مخصوصی در برابر تظاهر کنندگان استفاده کرده است.
این تلویزیون همچنین اعلام کرد: نیروهای اشغالگر اسرائیل خبرنگار Ikhbariya را در بلندی‌های جولان ، پس از آن که تظاهرات شهروندان بلندی‌های جولان را در برابر انتخابات و همبستگی آنها را با میهن خود پوشش داد،برای پاسخگویی احضار کردند.
اسرائیل در جنگ شش روزه در سال 1967 بخش بزرگی از بلندی‌های جولان را تحت کنترل خود درآورده و در سال 1981 بصورت یکطرفه آنرا را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد. بلندی‌های جولان موضوع اصلی مناقشه اسرائیل و سوریه قبل از شروع جنگ داخلی در سوریه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала