واکنش داکتر عبدالله به سخنان رئیس جمهور غنی در مورد جنگ ارزگان

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBواکنش داکتر عبدالله به سخنان رئیس جمهور غنی در مورد جنگ ارزگان
واکنش داکتر عبدالله به سخنان رئیس جمهور غنی در مورد جنگ ارزگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله، رییس اجراییه در واکنش به گفته های رییس جمهور غنی که گفته است جنگ در ارزگان جنگ قومی است، مخالفت کرد و ابراز داشت که جنگ ارزگان یک جنگ قومی نیست و طالبان مسئولیت آنرا گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله در نشست شورای وزیران گفت که جنگ در ارزگان خاص، جنگ قومی نیست، بلکه طالبان تلفاتی به نیروهای امنیتی وارد کرده است.
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت افغانستان امروز دوشنبه، در نشست شورای وزیران تأکید کرد: "مردمی که همیشه از نظام حمایت کرده‌اند، نباید حس کنند که حکومت در مورد آنان بی‌خیال است."
وی در ادامه افزود: "ما دستور دفاع از ارزگان خاص را صادر کرده‌ایم و انشاالله به‌زودی شاهد نتیجه مثبت خواهیم بود." 

طالبان - اسپوتنیک افغانستان
پروژه اخراج هزاره ها از ارزگان توسط طالبان

رئیس اجراییه اظهار داشت، طالبان مسوولیت حمله را برعهده گرفته و از هر سلاح سبک و سنگین در ارزگان خاص استفاده کرده‌اند؛ پس دیده می‌شود که جنگ قومی نیست.
این در حالی است که اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان،با صدور حکمی برای تشکیل هیئت حل منازه، فاجعه جاری در ارزگان را منازعه میان اقوام قلم‌داد کرده است.
هفته گذشته منابع محلی ولایت غزنی در جنوب افغانستان تایید کردند که افراد گروه طالبان از چندین روز به مناطقی در ولسوالی ارزگان خاص، ولایت ارزگان و مناطقی که بیشتر هزاره‌نشین هستند، حمله کرده‌اند.
در همین حال، جنگ در ارزگان با واکنش تند بسیاری از مقامات ارشد حکومتی افغانستان و کاربران صفحات مجازی همراه شده تا جای که سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری از نهادهای امنیتی خواست تا هرچه زودتر به کمک مردم ارزگان بشتابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала