آغاز دور جدید تحریم های امریکایی علیه ایران

© Fotolia / Curioso Photographyآغاز دور جدید تحریم های امریکایی علیه ایران
آغاز دور جدید تحریم های امریکایی علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا پس از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران، تحریم‎های نفتی و مالی علیه این کشور را از امروز اجرایی می‎کند.

به گزارش اسپوتنیک، تحریم‌هایی که امروز اجرایی می‌شود بخش نفتی و مالی ایران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و دیگر کشورها را نیز از تجارت با ایران منع می‌کند.
رئیس‌جمهور امریکا روز یکشنبه قبل از ترک کاخ سفید برای سخنرانی در جمع هوادارانش ادعا کرد کشورش «قوی‌ترین تحریم‌ها» را علیه ایران اعمال کرده است.
مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا نیزشدت این تحریم‌ها را بی‌سابقه توصیف و در عین‌ حال مدعی شد: هدف از آنها مردم ایران نیستند.
تحریم‌هایی که امروز اجرایی می‌شود بخش نفتی و مالی ایران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و دیگر کشورها را نیز از تجارت با ایران منع می‌کند.
این در حالی است که پمپئو می‌گوید شرکت‌های خارجی باید بین تجارت با ایران و امریکا، یکی را انتخاب کنند.
از سوی دیگر، امریکا طی هفته گذشته با اعتراف به اینکه نمیتواند فوراً فروش نفت ایران را به صفر برساند؛ 8 کشور از جمله عراق، ترکیه، جاپان، کوریای جنوبی و هند را به شرط کاهش تدریجی واردات نفت، از تحریم معاف کرد.
اقدام امریکا درحالی اجرا می‌شود که اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی طرف برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) از بازگشت تحریم‌های ضد ایرانی ابراز تاسف کرده و از پایبندی به برجام سخن گفته‌اند.
اروپا همچنین به دنبال ایجاد کانال مالی است که علیرغم تحریم‌ها، مبادلات تجاری با ایران را میسر کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала