اعلام موجودیت جبهه ملی نوین در افغانستان

© Photo / Jamiatislami FBاعلام موجودیت جبهه ملی نوین در افغانستان
اعلام موجودیت جبهه ملی نوین در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان جبهه نوین ملی افغانستان به دلیل آنچه که اختلاف نظر بر سر ساختار دولت و دوام تشکیلات ریاست اجرائیه‌ در حکومت آینده عنوان می‌کنند، امروز به‌گونه‌ی رسمی رابطه شان را با ائتلاف بزرگ ملی قطع کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های کابل، سید جواد حسینی یکی از اعضای جبهه نوین ملی افغانستان امروز سه‌شنبه (۱۵عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفت:"ما امیدوار بودیم که در چارچوب ائتلاف بزرگ ملی، یک تکت واحد در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنیم، اما به دلیل اختلاف نظر‌ها از این ائتلاف جدا می‌شویم."
جبهه نوین ملی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است:" تاکید برخی از اعضای ائتلاف ملی بزرگ بر تجدید نظر در ساختار دولت، خصوصاً دوام ریاست اجرائیه‌ در چوکات موافقت‌نامه‌ای که میان محمد اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله امضا شده بود،‌ تشکیل صدارت با سه معاون‌ و اصرار بر عدم مرکزیت در دولت فاصله فکری نسبتاً بزرگ را میان اعضای جبهه ملی و ائتلاف ملی نشان داده است که به همین دلیل فعالیت مشترک موثر واقع نخواهد شد."
جبهه نوین ملی افغانستان گفته است که فعالیت‌های سیاسی خود را به‌گونه مستقل تنظیم کرده و اعضای این جبهه به‌صورت انفرادی و جمعی با تصمیم خود در زمینه اعضای ائتلاف ملی بزرگ افغانستان ادامه می‌دهند.
جبهه نوین ملی افغانستان، متشکل از شش حزب سیاسی و شماری از نهادهای مدنی، فعالان سیاسی و برخی از والیان سابق افغانستان است که رهبری آن را انورالحق احدی، وزیر تجارت در حکومت پیشین افغانستان به عهده دارد.

این در حالی است که ائتلاف بزرگ ملی افغانستان تصمیم دارد در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، تکت انتخاباتی جدیدی را معرفی کنند. اعضای این ائتلاف در جریان این روزها، مصروف رایزنی برای معرفی یک نامزد از درون این ائتلاف برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала