اعمال تحریم امریکا بر کشتی غرق شده و بانک تعطیل شده ای ایرانی

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر اعمال تحریم امریکا بر کشتی غرق شده و بانک تعطیل شده ای ایرانی
اعمال تحریم امریکا بر کشتی غرق شده و بانک تعطیل شده ای ایرانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایران به اقدام امریکا در تحریم یک نفت‌کش غرق‌شده ایرانی و بانکی که چند سال پیش تعطیل شده بود واکنش نشان داد.

تحریم های جدید امریکا علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
تحریم های جدید امریکا علیه ایران
به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز سه شنبه به اقدام دولت امریکا در از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران واکنش نشان داده و در صفحه تویترش با انتشار پیام ویدیویی گفت:امریکا در یک عملیات روانی مذبوحانه برای پر نشان دادن فهرست شرکت‌های تحریم‌شده-که به صورت غیرعامدانه، هدف قرار گرفتن مردم عادی در این تحریم‌ها را هم اثبات می‌کند- بانکی را که ۶ سال پیش تعطیل شده و کشتی‌ای را که سال گذشته غرق شد در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

Press TV خاطر نشان می کند، که اشاره آقای ظریف به قرار گرفتن نام «بانک تات» و کشتی «سانچی» است، که در فهرست تحریم‌هایی وزارت مالیه امریکا که امروز دوشنبه منتشر شد، قرار گرفته است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این پیام ویدیویی اش اظهار داشت: دیروز ایالات متحده وعده‌ای را که شش ماه بود در صحنه تبلیغاتی درباره آن صحبت می‌کرد و مانور می‌کرد، سرانجام عملی کرد.

وی با بیان اینکه هدف این تحریم‌ها مردم ایران است، اظهار داشت: کاملاً واضح است که آنقدر دنبال همه شرکت‌ها گشته بودند که حتی شرکت‌هایی که پیش از این منحل شده بودند را هم به این تحریم اضافه کردند، اما این نشان‌دهنده استیصال دولت آمریکاست.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اظهار داشت: دنیا در برابر دولت امریکا ایستاده و هیچ دولتی در دنیا به غیر از چند کشور کوچک و رژیم صهیونیستی در منطقه ما آمادگی این را نداشتند که از امریکا پیروی بکنند، ما دیروز در لحن و صحبت وزرای امور خارجه و مالیه امریکا این تنهایی و عصبانیت را از اجماع بین المللی علیه یکجانبه گرایی امریکا مشاهده کردیم.

ظریف خاطرنشان کرد: اقدامات امریکا با خشم فراوان صورت می گیرد و این وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران است که اجازه ندهد این اقدامات خصمانه که علیه مردم و برای جدا کردن آنها از یکدیگر و از حاکمیت طراحی شده، به مردم ضربه وارد کند و این کار را دولت با تمام توان دنبال کرده و امروز هم در صحنه دیپلماسی دنبال می‌کند.

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 5 نومبر وزارت مالیه ایالات متحده امریکا فهرست جدیدی از تحریم ها بر ایران را منتشر کرد، که در آن بیش از 700 نفر از افراد، سازمان ها، هواپیماها و کشتی های ایران از جمله 14 بانک قرار دارند. این تحریم به گفته وزارت مالیه امریکا مبنی بر پشتیبانی ایرانی از تروریسم است. در عین حال امریکا هشت کشور از جمله: چین، هند، ایتالیا، یونان، جاپان، کوریای جنوبی، تایوان، و ترکیه را از این تحریم ها به طور موقت معاف کرده است.

طبق تصمیم دولت امریکا برای اعمال دوباره تحریم‌های ضد ایرانی، بخش انرژی، کشتیرانی و مالی ایران که شامل بیش از 700 نهاد و شخص است، در فهرست تحریم‌های امریکا قرار می‌گیرند و هرگونه تبادل مالی و تجاری با آن‌ها از نظر امریکایی‌ها ممنوع می‌شود. بسیاری از این 700 نهاد و شخص مورد تحریم، پیشتر در دوران اوباما نیز زیر تحریم بوده‌اند، هرچند که در پی توافق برجام، تحریم‌های اعمالی علیه آن‌ها معلق شد. با این حال حدود 300 مورد از نهادها و اشخاص زیر تحریم به تازگی وارد فهرست تحریمی امریکا شده‌اند.

طبق گفته‌های استیون منوچین، وزیر مالیه امریکا، در دور جدید اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران، 50 بانک و زیرمجموعه‌های آن‌ها، بیش از 200 شخص و کشتی‌های بخش کشتی‌رانی، خطوط هواپیمایی ایران‌ایر و بیش از 65 فروند از هواپیماهای آن هدف تحریم قرار گرفته‌اند.

به گفته دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، ایران باید توافق جدیدی را در مورد برنامه هسته ای با واشنگتن به امضا برساند، در غیر این صورت این کشور با یک «فاجعه اقتصادی» مواجه خواهد شد.

کشتی سانچی که در آن 136000 تن هایدروکرن وجود داشت به سوی کوریای جنوبی در حرکت بود، در هنگام برخورد با کشتی دیگر به تاریخ 6 جنوری در نخست آتش گرفت و پس از آن غرق شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала