خواست استولتنبرگ از طالبان برای مذاکره با حکومت

© AFP 2023 / Thierry Charlierدعوت استولتنبرگ از طالبان برای مذاکره با حکومت
دعوت استولتنبرگ از طالبان برای مذاکره با حکومت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو تاکید کرد که این سازمان از پروسه صلح افغانستان به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند و از طالبان می‌خواهد تا دست از جنگ برداشته و به گفتگوهای صلح حاضر شوند.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ که امروز طی یک سفر غیر منتظره وارد کابل شد با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و مذاکره نموده است.
وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور غنی، در صحبت هایش از طالبان خواست تا دست از کشتار و خونریزی بردارند و به مذاکره حاضر شوند. استولتنبرگ گفت خشونت برای آنها آینده بهتری نخواهد داشت.
او گفت::طالبان باید بدانند که دوام خشونت و خونریزی بی مفوم برای این گروه ،به جزء ادامه جنگ منفعت دیگری ندارد. وی همچنین خاطر نشان ساخت که ناتو از تلاش های حکومت "وحدت ملی" برای یافتن راه حل به خاطر رسیدن به یک توافق با طالبان و ایجاد پروسه صلح حمایت و پشتیبانی می کند، اما آموزش نیرو های امنیتی افغان را نیز تضعیف نخواهد کرد.
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت:" ناتو متعهد است که تا سال 2024 میلادی از قوای امنیتی افغانستان حمایت کند در حال حاضر کاری که 100 هزار قوای ناتو انجام می‌داد امروز قوای امنیتی افغان آن را بدست گرفته است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала