غنی: رهایی ملابرادر از سوی پاکستان یک اقدام کوچک بود

© Photo / ARG / ARGغنی: رهایی ملابرادر از سوی پاکستان یک اقدام کوچک بود
غنی: رهایی ملابرادر از سوی پاکستان یک اقدام کوچک بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در واکنش به رهایی ملا عبدالغنی برادر یکی از موسسان گروه طالبان از سوی پاکستان، این تصمیم اسلام‌آباد را یک اقدام کوچک خوانده و می‌گوید که پاکستان باید دست از حمایت تروریزم بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سایت ریاست جمهوری افغانستان، محمداشرف غنی رئیس جمهور، امروز سه‌شنبه (15 عقرب) در یک نشست خبری مشترک با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در کابل تاکید کرد که پاکستان باید دست از حمایت از گروه‌های تروریستی بردارد.

آقای غنی گفت:" ما خواهان رهایی هر طالبی که در بند پاکستان است می‌باشیم ولی اصل این نیست باید پاکستان دست از حمایت از تروریزم بردارد."

طالبان هفته گذشته تایید کردند که ملا عبدالغنی برادر، یکی از موسسان این گروه پس از هشت سال از زندان پاکستان رها کرده است. 

گفته می‌شود که رهایی ملابرادر در نتیجه تفاهم سیاسی میان نمایندگان دولت امریکا و طالبان صورت گرفته است.
وی بیان داشت که لانه‌های امن تروریزم در خاک پاکستان می‌باشد و "ما خواستار مذاکره دولت با دولت که یک اصل پذیرفته شده بین المللی می‌باشد هستیم."

آقای غنی با بیان اینکه افغانستان هر روزشاهد یک پیشرفت می‌باشد گفت:" قوای امنیتی کشور امروز از وابستگی به یک شریک ناتو تبدیل شده است."

محمداشرف غنی افزود:"قوای امنیتی افغانستان در انتخابات پارلمانی یک نقش تازه اجرا کردند که او پاسداری از دموکراسی است و به برکت تلاش‌های آنها مردم به پای صندوق‌های رای رفتند."

وی با بیان اینکه حکومت بی‌طرفی خود را درانتخابات حفظ کرده از کمیسیون‌های انتخاباتی خواست از شفافیت انتخابات در نتایج به مردم اطمینان دهند.

آقای غنی درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت:" انتخابات ریاست جمهوری در وقت زمان آن برگزار خواهد شد."

محمداشرف غنی درباره پروسه صلح گفت:" مشوره‌های ما درباره پروسه صلح جریان دارد که چگونه صلح سراسر را در کشور تامین کنیم."

در همین حال ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت:" ناتو متعهد است که تا سال 2024 میلادی از قوای امنیتی افغانستان حمایت کند در حال حاضر کاری که 100 هزار قوای ناتو انجام می‌داد امروز قوای امنیتی افغان آن را بدست گرفته است."

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала