تلاش رئیس جمهور غنی برای یافتن یک راه حل برای مذاکره با طالبان

© Photo / ارگمحمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در حال گفتگوی تلفونی
محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در حال گفتگوی تلفونی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری اعلام کرد که برای پیشبرد ‌گفت‌وگوهای صلح با طالبان، کمیته مشورتی متشکل از نمایندگان احزاب، اعضای شورای علما، اساتید دانشگاه و فعالان حقوق بشر را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری به رسانه ها خبر داد که، اشرف غنی رئیس جمهور کشور با هدف تسریع روند صلح، از طریق ویدئو کنفرانس با شماری از مقامات محلی در 34 ولایت این کشور گفت‌وگو کرده است.
وی افزود: نمایندگان 34 ولایت افغانستان در مشورت با اقشار مختلف این ولایت انتخاب می‌شوند تا با تیم فنی دولت در زمینه صلح کار کنند و در گفت‌وگوهای صلح به نمایندگی از مردم این کشور شرکت کنند. 

غنی: طالبان به مذاکرات آماده شوند/   اختیار صلح را به دست بیگانگان نخواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
غنی: طالبان به مذاکرات آماده شوند/ اختیار صلح را به دست بیگانگان نخواهیم داد

در کمیته مشورتی صلح علاوه بر نمایندگان 34 لایت افغانستان، نمایندگان احزاب سیاسی، جوامع مدنی و اعضای شورای علمای این کشور حضور خواهند داشت.
بر اساس این گزارش‌، رئیس جمهور افغانستان از مقامات محلی در ولایت‌ها خواسته است تا در 3 روز آینده نمایندگان مردم برای عضویت در کمیته ملی مشورتی صلح را به دولت معرفی کنند.
شورای عالی صلح افغانستان در چند سال اخیر دستاورد قابل توجهی نداشته است و بارها نمایندگان افغان در پارلمان و سنای افغانستان این شورا را به سهل انگاری متهم کردند.
کارشناسان معتقدند که شورای عالی صلح افغانستان در پیشبرد گفت‌وگوهای صلح موفق نبوده است و ارگ ریاست جمهوری افغانستان برای مذاکره با طالبان کمیته ملی مشورتی صلح را ایجاد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала