پنتاگون: روسیه قادر به حفظ قدرت خود نخواهد بود

CC0 / / پنتاگون: روسیه قادر به حفظ قدرت خود نخواهد بود
پنتاگون: روسیه قادر به حفظ قدرت خود نخواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا ابراز امیدواری می کند که روسیه در آینده قادر نخواهد بود قدرت کنونی خود را در سطح کنونی حفظ نماید.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سایت پنتاگون، جنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، در سخنرانی خود در دانشگاه " دوک ابراز داشت: " بعید به نظر روسیه بتواند همانند چین درسال های 2025 — 2035 خطری را متوجه ایالات متحده نماید، زیرا تا این زمان روسیه قادر نخواهد بود پتانسیل خود را در سطح فعلی حفظ کند.
دانفورد ابراز داشت: "زمانی که ما در مورد افقهای 2025-2035 صحبت می کنیم، به عنوان معیار برای ارزیابی، توانایی ما در انجام وظایف، همان سطحی را در نظر می گیریم که در حال حاضر انجام می شود. ما می بینیم که تا رسیدن به افق های نامبرده، ما قادر خواهیم بود تا از فرصت های بیشتر استفاده نماییم، اما روسیه تا رسیدن به این مدت نخواهد توانست که پتانسیل خود را حفظ نماید زیرا در روسیه شاخص های دموگرافیکی و اقتصادی در حال کاهش است.
دانفورد ابراز امیدواری می کند که در آینده " 2025-2035" روسیه نخواهد توانست همانند چین خطری را متوجه ایالات متحده نماید.  

حزئیات سفر دانفورد به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
حزئیات سفر دانفورد به افغانستان

به گفته دانفورد؛ چین فرصت های بیشتری را برای گسترش ظرفیت های خود در اختیار دارد.
جنرال امریکایی می گوید: به نظر من، آنچه که آنها " چین" در زمینه افزایش ظرفیت نظامی خود در چند سال گذشته انجام داده اند، را ادامه خواهند داد… من فکر می کنم که 20-30 سال آینده ما باید بیشترین توجه خود را به عنوان تهدید روی چین متمرکز کنیم.
بیشت اعلامیه هایی در باره «خطر روسیه» از سوی سیاستمداران غربی شنیده می شود، بخصوص سیاستمداران کشورهای حاشیه بالتیک و پولند این گونه بیانیه ها را ایراد می کنند.
مسکو بارها اعلام کرده است که قصد حمله به هیچ یک از کشورهای ناتو را ندارد. سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز تأکید نمود که ناتو بخوبی می داند که روسیه هیچگونه برنامه ای برای حمله به کشورهای ناتو ندارد، اما فقط از بهانه های مختلف برای استقرار نیروهای بیشتر در نزدیکی مرزهای روسیه استفاده می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала