پیروزی نخستین بانوی اهل افغانستان در انتخابات امریکا

© AP Photo / Susan Walshپیروزی نخستین بانوی اهل افغانستان در انتخابات امریکا
پیروزی نخستین بانوی اهل افغانستان در انتخابات امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک بانوی افغان که پنج سال پیش شهروندی امریکا را بدست آورد، در انتخابات میان دوره‌یی امریکا برنده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه یک، صفیه وزیر، بانوی افغان که پنج سال پیش شهروندی امریکا را بدست آورد، در انتخابات میان دوره‌یی ایالات متحد امریکا برنده شده است و در مجلس ایالتی نیوهمپشایر راه یافت. افزون بر بانو وزیر، آمارهای ابتدایی نشان می‌دهد که دیموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌یی کانگرس، 23 چوکی بیشتر از جمهوری‌خواهان به دست آورده اند.

ترامپ نتایج اولیه انتخابات کنگره را موفقیت آمیز خواند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ نتایج اولیه انتخابات کنگره را موفقیت آمیز خواند

بانو وزیر؛ رقیب جمهوریخواه اش که چهاردوره برنده شده بود؛ را شکست داده است و نخستین پناهجو است که در چنین کرسی راه پیدا می کند.
بانو افغان 27 ساله از حزب دیموکرات ها است که دارای دو فرزند می‌باشد.
وزیر در شش سالگی از افغانستان بخاطر جنگ به اوزبیکستان برای ده سال مهاجر شده و سپس در سال 2007 میلادی به امریکا آمده است.
بانو صفیه پس از فراغت از مکتب لیسه، در بخش فروشنده گی و یک کتابخانه دانشگاه کار کرده و سپس از یک دانشگاه محلی فارغ شده است.
صفیه وزیر در مورد انگیزه اش گفته است: "همواره به آموزش و پرورشم فکر می کردم تا برای زنده گی بهتر تلاش کنم و پیش بروم".
این بانو در کارزارهای انتخاباتی اش به موارد چون پیشرفت ها در بخش آموزش و پرورش و امنیت مکتب ها می پرداخت. چالش ها سر راه کارزار انتخاباتی او حامله بودن و فعالیت های ضدمهاجران گزارش شده است.
در این انتخابات بیش از 60 خانم به کانگرس راه یافتند؛ در این میان الهان عمر، نامزد مسلمان سومالیایی‌تبار از ایالت مینه‌سوتا و رشیده طیب، نامزد فلسطینی‌تبار در ایالت میشیگان موفق شدند به عنوان نمایندگان دو حوزه انتخاباتی وارد مجلس نمایندگان امریکا شوند.
همینطور برای نخستین بار یک امریکایی ایرانی‌تبار نیز به نمایندگی مجلس ایالتی فلوریدا از حزب دموکرات‌ها انتخاب شده است.

انتخابات میاندوره‌ای امریکا روز گذشته برگزار شد. علاوه بر نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان کنگره فدرال، رای گیری برای انتخاب شماری از نمایندگان کنگره‌های ایالتی و فرمانداران چند ایالت نیز صورت گرفت.
افزون بر بانو وزیر، آمارهای ابتدایی نشان می‌دهد که دیموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌یی کانگرس، 23 چوکی بیشتر از جمهوری‌خواهان به دست آورده اند.
بربنیاد نظرسنجی ها در انتخابات کانگرس امریکا، جمهوری‌خواهان اکثریت کرسی‌های مجلس سنا را حفظ کردند و دموکرات‌ها اکثر چوکی‌های مجلس نمایندگان را تصاحب کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала