کودک تولد شده با اندام اضافی در هند عملیات شد

CC BY 2.0 / Kalle Gustafsson / کودک تولد شده با اندام اضافی در هند عملیات شد
کودک تولد شده با اندام اضافی در هند عملیات شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ایالت مگالایا هند داکتران با انجام عمل جراحی موفق شدند اندام اضافی بیرون زده از بدن این کودک هفت ماهه هندی را حذف کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از New York Post، نوزادی با دو دست و پای اضافه، در ایالت مگالایا هند به دنیا آمده بود و داکتران با انجام عمل جراحی دو نیم ساعته موفق شدند اندام اضافی بیرون زده از بدن این دختر هفت‌ ماهه هندی را حذف کنند.

Рентгеновский снимок сиамских близнецов. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان
تولد کودک در هند با دو سر + وئدیو

این کودک با دو دست و پا اضافه و هچنان در قسمت پایانی سینه‌اش که نشان دهنده انگل دوقلوی است به دنیا آمده بود و در طی عمل جراحی دو نیم ساعته که داکتران انجام دادند موفق شدند که اندام‌های اضافی بیرون زده از بدن این دختر هندی را خدف نمایند.
اندام اضافی این کودک پیش از تولد هم در اسکنی معمولی از رحم مادرش هویدا شده بود اما داکتران در ابتدا تصور کرده بودند پای اضافی او، یک دوقلوی انگلی است.
این اتفاق بسیار نادر است و از هر 100 هزار تولد فقط در یک نوزاد دیده می‌شود.

دوقلوهای همسان نیز کمی بیشتر نادر بوده و زمانی رشد می‌کند یک تخمک بارور تنها در مراحل اولیه بارداری دو قسمت می‌شود، در دوقلوهای به هم چسبیده نیز این تقسیم‌بندی در مراحل اولیه به طور کامل انجام نمی‌گیرد.
در این گونه موارد که بسیار نادر هستند، به جای تقسیم‌شدن در داخل دیگری به دام می‌افتد، در این وضعیت جنین محسور با قطع‌شدن منبع خون مادر در نهایت می‌میرد و به عنوان یک دوقلوی انگلی شناخته می‌شود.
پیش از این هم یک پسر نوزادی با چهار پا و دو آلت تناسلی در هند به دنیا آمده بود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала