راکت های ایران روزبه‌ روز بهتر می‌شوند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / راکتهای ایران روزبه‌ روز بهتر می‌شوند
راکتهای ایران روزبه‌ روز بهتر می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشنال اینترست حمله‌های ایران به مواضع تروریست‌ها را پرقدرت‌ترین حملات راکتی این کشور در ۲۰ سال اخیر توصیف و به بهتر شدن توان راکتی ایران اذعان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی نشنال اینترست حمله‌های راکتی اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها را پرقدرت‌ترین حملات راکتی این کشور طی ۲۰ سال اخیر توصیف و اذعان کرد راکت‌های ایران روز به روز بهتر می‌شوند.
پایگاه اینترنتی نشریه نشنال اینترست نوشت: ایران به رغم مطالبات دولت آمریکا مبنی بر توقف کامل فعالیت موشکی خود، به توسعه فزاینده راکت دوربرد ادامه می‌دهد و در برخی موارد از موشک‌های کوتاه برد خود استفاده می‌کند.
درادامه این گزارش آمده است: تهران در حالی قدرت راکت ‌های خود را به نمایش می‌گذارد که در ماه مه امسال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با طرح ادعایی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای، تصمیم خود برای خروج از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به رغم انتقادات گسترده بین المللی عملی کرد. روز گذشته نیز ۵ نوامبر دولت واشنگتن تصمیم خود مبنی بر بازگرداندن تحریم‌های بخش انرژی، حمل و نقل و بانکی علیه ایران را که در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا لغو شده بود، اجرایی کرد. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد آمریکا متعهد است تا اطمینان حاصل کند که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای نزدیک نمی‌شود.
نشنال اینترست با اشاره به اقدامات دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با این حال، آنچه واقعیت دارد این است که ایران هرگز از مفاد برجام تخطی نکرده و هیچ تلاشی برای توسعه سلاح هسته‌ای انجام نداده است، اما همچنان به توسعه طیف وسیع موشک‌های بالستیک اهتمام دارد که قادرند کلاهک‌های متعارف و غیرهسته‌ای را حمل کنند؛ اقدامی که مشمول توافق هسته‌ای ایران نمی‌شود. اما دولت ترامپ در هر شرایطی خواستار توقف هرگونه توسعه راکتی تهران است.

مرکز مطالعات استراتژیک بین المللی مستقر در واشنگتن دی سی در توضیح قدرت راکتی ایران در وبگاه خود نوشت: «تهران زیرساخت‌ها و تخصص مورد نیاز برای توسعه راکت‌های فعلی خود را دارد. ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه راکتی در خاورمیانه است و هزاران راکت بالستیک و کروز با طیف بُرد کوتاه و متوسط دارد که قابلیت حمله به اسرائیل را دارند».
نشنال اینترست در انتهای این مطلب آورده است: امریکا احتمالا همچنان به تهدیدات خود علیه تهران ادامه خواهد داد و این در حالی است که ایران همچنان راکت های بیشتر و قدرتمندتری را توسعه خواهد داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала