آیا با S-300 سوریه حالا آسیب ناپذیر است؟

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر آیا با S-300 سوریه حالا آسیب ناپذیر است؟
آیا با S-300 سوریه حالا آسیب ناپذیر است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس «العالم» ایران یکبار دیگر به موضوع ارسال S-300 به سوریه برمیگردد. این بار امکانات آتشی S-300 نه، بلکه سیستم بی مانند خودکار اداره این مجتمع ها «پولیانا-D4» مورد بحث قرار گرفته است. نتیجه گیری تغییر نکرده: سلاح روسی ثانی ندارد و از برکت آن در سوریه ثبات و امنیت حکمفرما خواهد شد.

در تاریخ 17 سپتمبر سال 2018 در ولایت لاذقیه طیاره ایل-20 روسیه سقوط داده شد. در نتیجه سقوط طیاره 15 نظامی روسیه کشته شدند و به این حادثه اسرائیل متهم گردید. وزارت دفاع روسیه ختم پروسه ارسال مجتمع های دافع هوای S-300 و مجتمع های خودکار سیستم اداره نیروهای و وسایل دافع هوای «پولیانا-D4» در سوریه را تائید کرد.

ایگور کاناشینکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه خبر داد که مسکو ارسال مجتمع های دافع هوای S-300 و مجتمع های خودکار سیستم اداره نیروها و وسایل دافع هوای «پولیانا-D4» به سوریه تکمیل نموده است. این سیستم ها برای تامین امنیت پیلوتان، دفاع از تاسیسات مهم در خاک سوریه و بلندبردن سطح امنیت برای نظامیان روسیه در سوریه در نظر گرفته شده اند.

کاناشینکوف افزود که مشاورین روسیه آمادگی نظامیان برای کار در مجتمع های دافع هوای راکتی S-300 ادامه میدهند.

او شخصیت های رسمی اسرائیل را «کله های داغ» نامید و آنها را به ارزیابی عینی اوضاع در منطقه و امتناع از هرگونه فعالیت های تحریک آمیز در خاک سوریه فرا خواند.

در تاریخ 24 سپتمبر سال 2018 روسیه راجع به قصد تحویلدهی مجتمع های دافع هوای S-300 و مجتمع های خودکار سیستم اداره نیروها و وسایل دافع هوا به همه نیروهای دفاع هوایی و کنترول بر اوضاع در هوای سوریه و همچنان متوقف ساختن کار همه دستگاه های راداری و وسایل مخابراتی دشمن در خاک سوریه اعلام داشت.

وسیله «پولیانا-D4» — سیستم خودکار کندک دافع هوای راکتی نیروها دافع هوا است که در آن مجتمع های دافع هوای S-300 و «بوک» شامل اند.

امور طراحی سیستم خودکار اداره «پولیانا-D4» را انستیتوت علمی-تحقیقاتی وسایل خودکار وزارت صنایع رادیویی از 29 جون سال 1977 تا 27 اگست سال 1981 انجام داده بود. سرطراح این سیستم خودکار اداره گ. ا. بورلکوف بود. سیستم خودکار اداره «پولیانا-D4» جهت تسلیح اردوی شوروی در سال 1986 بکار گرفته شد.

در ترکیب سیستم خودکار اداره «پولیانا-D4» مرکز اداره محاربوی کندک، موتر محل قومانده کندک، موتر قطعات فالتو، سامان آلات و وسایل متعلقه و خدمات تخنیکی و دو جنراتور دیزلی شامل اند.

«پولیانا-D4» میتواند تا 500 هدف را بررسی کند و تا 255 هدف از جمله آنها را تعقیب نماید و 20 چینل انتقال معلومات با سرعت تا 32 کیلوبیت در ثانیه دارا می باشد.

کارشناسان معتقدند که هرگونه تلاش حمله بر مجتمع دافع هوای S-300M در سوریه محکوم به شکست است.

نه طیارات شکاری و نه هم راکت ها نمی توانند بر مجتمع دافع هوای S-300 که روسیه چندی قبل به سوریه داده، حمله نمایند، چون آنها تحت حفاظت مجتمع راکتی دافع هوای «پانتزیر-C1» قرار دارند.

مجتمع راکتی دافع هوای «پانتزیر-C1» میتواند توسط راکت های خود اهداف را در فاصله از 1200 تا 20 هزار متر و در ارتفاع از 15 تا 15000 متر نابود سازد. توپ های ان میتوانند در فاصله تا 4000 متر و ارتفاع از صفر تا 3000 متر کار نمایند.

سرعت اعظمی نابودسازی اهداف را تا 1000 متر در ثانیه تشکیل میدهد و همزمان میتواند بر 4 هدف آتش نماید.

© Wikipedia / Vitaly V.Kuzminچرا ناتو و دیگران باید از دستگاه دافع هوای «تور» بترسند
چرا ناتو و دیگران باید از دستگاه دافع هوای «تور» بترسند - اسپوتنیک افغانستان
چرا ناتو و دیگران باید از دستگاه دافع هوای «تور» بترسند

مجتمع راکتی دافع هوای «پانتزیر-C1» مشخصات عالی خود را در دسمبر سال گذشته زمان ثابت ساخت، وقتیکه جدیدترین راکت LORA اسرائیل را که طول آن 5 متر و وزن آن 7،1 تن می باشد، نابود ساخت.

کارمند سابق وزارت خارجه امریکا و همکار ارشد علمی انستیتوت گودزون مایکل پریجینت هراس دارد که سیستم S-300 ارسال شده روسیه به سوریه میتواند عملیات هوایی اسرائیل را در سوریه متوقف سازد و همچنان برای نابودسازی طیارات امریکا استفاده خواهد شد.

قبلاً سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه راجع به ارسال مجتمع های S-300 و تخنیک دیگر جنگی به سوریه جهت بلندبردن امنیت نیروهای روسیه در سوریه اعلام داشته بود.

شایگو اعلام داشت که روسیه حمایت نظامی از سوریه را به هدف بلندبردن امنیت نیروهای روسیه در سوریه، خاصتاً بعد از سقوط طیاره ایل-20 روسیه افزایش میدهد.

© Photo / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آیا با S-300 سوریه حالا آسیب ناپذیر است؟
آیا با S-300 سوریه حالا آسیب ناپذیر است؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا با S-300 سوریه حالا آسیب ناپذیر است؟

در عین حال، ولید معلم وزیر خارجه سوریه اعلام داشت که ارسال مجتمع های دافع هوای S-300 روسیه به تحکیم ثبات و امنیت در سوریه منجر خواهد گردید.

او همچنان خاطرنشان ساخت که این مجتمع ها برای دفاع مدنظر گرفته شده، نه برای حمله. وزیر خارجه سوریه گفت که سوریه خود را بعد از ارسال مجتمع های دافع هوای S-300 در امن بیشتر احساس میکند و همچنان جهت تحکیم ثبات و امنیت در کشور اظهار امیدواری نمود.

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiآیا با S-300 سوریه حالا آسیب ناپذیر است؟
آیا با S-300 سوریه حالا آسیب ناپذیر است؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا با S-300 سوریه حالا آسیب ناپذیر است؟

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала