جنگ هسته‌ای روسیه با امریکا چگونه آغاز می‌شود؟

CC0 / Pixabay / جنگ هسته‌ای روسیه با امریکا چگونه آغاز می‌شود؟
جنگ هسته‌ای روسیه با امریکا چگونه آغاز می‌شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ میان روسیه و امریکا مکمن است با استفاده از سلاح‌های عادی شروع شود و پس از مدتی می‌تواند در این جنگ، سلاح‌ هسته‌ای به کار گرفته شود.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین سیوکوف، کارشناس نظامی روس گفته است که جنگ روسیه با امریکا با استفاده از سلاح‌های عادی شروع شده و بعد از مدتی (چند روز تا یک ماه بیشتر) می‌تواند در این جنگ سلاح هسته‌ای به کار گرفته شود.
این کارشناس نظامی در مقاله خود ضمن این مطلب گفته است که فرا خوانده شدن سفر و کارکنان نمایندگی دیپلماتیک امریکا می‌تواند به‌طور مستقیم حاکی از آمادگی این کشور برای جنگ باشد. همچنان تحت ظاهر رزمایش در مرزهای روسیه نیروهای مسلح مستقر شده و برای ضربه وارد کردن روسیه گروه‌های دریایی مستقر خواهند شد.

تفاوت روسیه و امریکا در مورد تدارکات برای جنگ - اسپوتنیک افغانستان
تفاوت روسیه و امریکا در مورد تدارکات برای جنگ

به عقیده کارشناس روس، چنین اقدامات تجاوزکار احتمالی به روسیه برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه مثلاً وارد کردن ضربت پیشگیرانه غیر هسته ای به مناطق استقار موشک های بالستیک و کروز نشانه گیری شده به سوی روسیه، به مسکو وقت خواهد داد. ممکن است مسکو برای چنین ضرباتی از سیستم های "کالیبر"، Х-101 و "کینژال" استفاده کند.
علاوه بر این نویسنده مقاله در رابطه با خروج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای بالستیک میان برد پیشنهاد می‌کند ساخت این راکت‌ها برای افزایش توان بازدارنده گسترش یابد. به گفته کارشناس نظامی روس طرح های شوروی سابق در طراح سریع و کم خرج چنین سیستم‌هایی کمک خواهد کرد.
پیش از این، میخائیل گورباچف رئیس‌جمهور پیشین شوروی در مقاله خود برای روزنامه نیویورک تایمز نوشت: قصد امریکا برای بیرون شدن از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد و کوتاه برد (INF) را به منزله اعلام مسابقه جنگ افزاری جدید نامید.
رهبر پیشین شوروی که بیش از 30 سال پیش پیمان INF را امضا کرده، نوشت:- "مسابقه جنگ افزاری جدیدی اعلام شده است".
پیشتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد کشور وی به دلیل نقض پیمان INF از سوی روسیه از ان خارج می‌شود. به گفته وی، ایالات متحده تا زمانی که دیگران به خود آیند، توان هسته‌ای خود را افزایش خواهد داد.
به باور گورباچف، بیرون شدن امریکا از پیمان منع راکت های هسته‌ای میان برد نخستین قربانی دوره نظامی شدن اوضاع بین‌المللی نیست.
وی یادآور شد، که واشنگتن در سال 2002 از پیمان راکت های ضد بالستیک و در سال روان از برجام بیرون شده است.
یادآوری می کنیم، که رهبر پیشین شوروی که یکی از تدوین کنندگان سیاست تشنج زدایی در اواخر سالهای 80 قرن بیستم میلادی بوده، در پایان مقاله اش نوشته است:- "مخارج نظامی به سطح نجومی رسیده و افزایش آنها ادامه دارد".
پیمان راکت های میان برد و راکت های برد کوتاه به تاریخ 8 دسمبر سال 1987 در زمان سفر میخائیل گورباچف به واشنگتن به امضا رسید. برای نخستین بار راکت هایی با برد از 500 تا 1000 و از 1000 تا 5000 کیلومتر شامل کاهش شدند از جمله راکت های نوع «ار-12 و ار-14» که اتحاد شوروی در سال 1962 در کوبا مستقر کرده بود و بحران کارائیب را دامن زد.
در ماه می 1991 این پیمان کاملا اجرا شد و تا آن زمان اتحاد شوروی 1752 راکت بالستیکی و بالدار زمین پایه را نابود کرده بود و امریکا 859 راکت از این نوع را. این سند نامحدود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала