افزایش بیگانه ستیزی با مسلمانان در آلمان

© AFP 2023 / DPA / Sebastian Willnowافزایش بیگانه ستیزی با مسلمانان در آلمان
افزایش بیگانه ستیزی با مسلمانان در آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیگانه ستیزی در جامعه آلمان افزایش پیدا کرده و مسلمانان آشکارا و به صورت روزافزون در جامعه آلمان با نگرش منفی تری دیده می شوند.

اسپوتنیک به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"،در تحقیق 328 صفحه ای در فاصله زمانی بین ماه می و جولای سال جاری میلادی از بین 2416 شهروند آلمانی درباره مواضع و نگرش هایشان در این راستا سوال شده است.

وضع ناگوار مهاجرین در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
لغو خروج دسته جمعی مهاجرین افغان از آلمان

نتایج این بررسی و سوالاتی که در آن شده است نشان می دهد که 24 درصد شهروندان یعنی حدود یک چهارم آنها نظر بد نسبت به خارجی ها و بیگانگان دارند. در این زمینه بین شرق و غرب آلمان اختلاف زیادی وجود دارد و در حالی که در غرب

22 درصد تصورات بیگانه ستیزانه دارند، در شرق آلمان حدود 31 درصد چنین نگرش هایی را دارند.
در مجموع 36 درصد آلمانی ها بر این باورند که خارجی ها به کشور آنها می آیند تا از امکانات اجتماعی آنها بهره مند شوند. بیش از یک چهارم آن ها بر این باورند که اگر خارجی ها شغلی در آلمان نیابند به وطن خود باز می گردند. حدود 36 درصد شهروندان آلمانی خارجی ها را خطری برای کشورشان می دانند. در همه این موارد شرق آلمان مواضع افراطی تری نسبت به غربی ها داشتند.
محققین این تحقیق بر این باورند، با وجود اینکه تبادل فرهنگی در زندگی روزمره انسان ها صورت می گیرد اما نگرش های متعصبانه در جامعه آلمان کاهش پیدا نکرده و خارجیان همچنان یک تصویر دشمنی را در جامعه آلمان دارند.
همچنین نتایج این بررسی نشان می دهد که مردان نگرش های بیگانه ستیزانه تری نسبت به زنان دارند و افراد با سنین بالاتر هم نسبت به جوانان مواضع بیگانه ستیزانه تری دارند.

پناهندگان - اسپوتنیک افغانستان
مهاجرین مسلمان حق زندگی در آلمان را ندارند

"المار براهلر"، از کارشناسان این تحقیق، میزان دشمنی با مسلمانان در جامعه آلمان را بسیار هشدار دهنده ارزیابی کرد. بر این اساس حدود 44.1 درصد شرکت کنندگان در این تحقیق بر این باورند که مهاجرت مسلمانان به آلمان باید متوقف شود. در ایالات جدید آلمان البته از هر دو شهروند آلمانی یک نفر چنین دیدگاهی دارد. همچنین شمار آن هایی که به دلیل تعداد زیاد مسلمانان خود را در کشورشان مانند غریبه احساس می کنند در سال 2018 در سراسر آلمان افزایش پیدا کرده است.
همچنین از هر پنج شهروند آلمانی چهار نفر بر این باورند که درباره درخواست های پناهندگی پناهجویان نباید به صورت سخاوتمندانه تصمیم گیری شود.
همچنین نتایج این بررسی نشان می دهد که 70 درصد شهرووندان بر این باورند که افرادی مانند آن ها هیچ نفوذی بر تصمیم گیری های دولت ندارند. 58 درصد هم هیچ مفهومی در این نمی بینند که خود را از نظر سیاسی در امور دخالت دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала