محاصره شدن نیروهای مقاومت مردمی از سوی طالبان در غزنی

© Sputnikمحاصره شدن نیروهای مقاومت مردمی از سوی طالبان در غزنی
محاصره شدن نیروهای مقاومت مردمی از سوی طالبان در غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع محلی از ناوه ولسوالی جاغوری ولایت غزنی گفته اند که نیروهای مقاومت مردمی از سوی طالبان محاصره شده اند و این نیروهای خواهان اعزام فوری نیروهای کمکی اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، این منابع می‌گویند که برای دومین روز طالبان بر روستاهای حوتقول و داوود در ناوه جاغوری حمله کرده و شماری از نیروهای مقاومت را محاصره کرده‌اند.
به گفته‌ی این منابع حمله‌ی طالبان حوالی نیمه‌ی شب گذشته آغاز شده و جنگجویان این گروه در خاک جاغوری پیشروی کرده‌اند.

آمادگی طالبان برای حمله به ولسوالی های جاغوری و مالستان - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی طالبان برای حمله به ولسوالی های جاغوری و مالستان

طالبان افزون بر تعداد پوسته‌هایی که دیروز سوختانده بودند، امشب نیز چندین پوسته را در کنترل خود در آورده و چندین خانه‌ی مسکونی را نیز به آتش کشیده‌اند.
در همین حال شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رئیس جمهور می‌گوید که پلان براي اعزام كماندوها به جاغوری گرفته شده است.
از سوی هم شام روز گذشته دفتر مطبوعاتی والی غزنی از رسیدن کماندوهای ارتش به ولسوالی جاغوری خبر داده بود. در اعلامیه‌ی این دفتر آمده است: "نیروهای کوماندو به اضافه‌ی قطعات دیگر امنیتی به مناطق مرزی جاغوری و گیلان رسیدند".
روز گذشته سید غفور‌احمد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفته بود که گزمه‌ی هوایی ارتش در ولسوالی جاغوری حضور دارد و در حال حاضر وضعیت در کنترل نیروهای دولتی است.
او همچنان گفته بود که نیروهای کمکی نیز در حال حرکت به ولسوالی جاغوری اند و آمادگی لازم برای سرکوب طالبان گرفته شده است.
با آن‌که مقام‌های حکومتی از اعزام نیروی کمکی به ولسوالی جاغوری خبر می‌دهند اما منابع در محل می‌گویند تاکنون نیروهای کمکی از سوی حکومت به منطقه نرسیده‌اند.
منابع محلی می‌گویند تاکنون حتا سلاح و مهماتی که روز گذشته توسط چرخ‌بال ارتش به مرکز ولسوالی جاغوری رسیده، در اختیار نیروهای مقاومت مردمی در برابر طالبان قرار داده نشده است.
طالبان حوالی ساعت سه بامداد روز گذشته حملات گسترده‌یی را در این مناطق راه‌اندازی کردند اما حوالی ساعت ده پیش از ظهردیروز دوباره عقب‌نشینی کردند.
دفتر مطبوعاتی والی غزنی روز گذشته از ارسال تجهیزات نظامی به ولسوالی جاغوری خبر داده بود. منابع محلی نیز به اطلاعات روز گفته بودند که ارتش دو بمب را بر مواضع طالبان در ناوه پرتاب کرده است.
در حمله روز گذشته طالبان سه پولیس محلی کشته و پنج پولیس محلی زخمی شده‌اند. در حمله چهارشنبه نیز نیروهای مقاومت مردمی تلفات دارند اما رقم این تلفات تاکنون روشن نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала