چرا روسیه برای نابود کردن امریکا نیاز به تسلیحات جدید ندارد؟

© Photo / Ministry of Defence of the Russia Federationچرا روسیه برای نابود کردن امریکا نیاز به تسلیحات جدید ندارد؟
چرا روسیه برای نابود کردن امریکا نیاز به تسلیحات جدید ندارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه برای نابود سازی امریکا در صورت وقوع جنگ به سیستم جدید "آوانگارد" نیاز ندارد چون امریکا دارای چنان سیستم دفاع هوایی نیست که بتواند حتی جلوی راکت‌های بالستیک موجود فعلی را بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از National Interest، روسیه برای نابود سازی امریکا در صورت وقوع جنگ به سیستم جدید "آوانگارد" نیاز ندارد چون امریکا دارای چنان سیستم دفاع هوایی نیست که بتواند حتی جلوی راکت‌های بالستیک موجود فعلی را بگیرد.

ساخت سلاح استراتژیکی جدید در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ساخت سلاح استراتژیکی جدید در روسیه

این نشریه اشاره می‌کند که روسیه حدود 528 راکت بالستیک زمینی و زیردریایی را دارا می‌باشد، اما برای پایان دادن امریکا به عنوان یک کشور، تنها بخش اندکی از این راکت‌ها کفایت می‌کند.
به نوشته این نشریه، ایالات متحده امریکا فقط می‌تواند سیستم دفاع هوایی را مستقر کند که راکت‌های که از سوی کشورهای کوچک مانند کوریایی شمالی پرتاب می‌شود را دفع کند اما این سیستم دفاع هوایی امریکا قادر نیست جلوی راکت‌های بالستیک روسی را بگیرد. این نشریه خاطر نشان می‌سازد که واشنگتن در قرن بیستم میلادی تلاش ورزیده بود سیستم‌های برای دفاع از خود در برابر راکت‌های بالستیکی از جمله برنامه در سالهای 60 وبرنامه "جنگ های ستاره‌ای" ریگان را بسازد اما هیچ آدم سالم اندیشی باور نمی‌کند که هرگونه برنامه های جدید در آینده بتواند بطور تضمین شده جلوی راکت‌هایی را بگیرند که با سرعت 20 برابر سرعت صوت به سوی ایالات متحده امریکا پرواز کنند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان روسیه در اول ماه مارچ از ایجاد سیستم راکتی "آوانگارد" روسیه با قابلیت پرواز در لایه‌های متراکم جو با سرعت بیش از 20 برابر سرعت صوت خبر داد.
رئیس‌جمهور پوتین گفت که روسیه راکت‌های بالستیک جدید و نیرومندی را ساخته که سیستم‌های دفاعی قادر به مقابله با آنها نیستند و استفاده از سیستم‌های دفاع ضد راکتی در برابر آنها بیهوده است.

آوانگارد، جدیدترین سلاح هایپرسونیک روسیه است که میتواند به آسانی از سپر راکتی امریکا عبور کند، "آوانگارد" تا سال 2020 فعال شده و به حالت آماده باش نظامی در خواهد آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала