احمد ضیاء مسعود: نتایج رأی گیری بدون استفاده از بایومتریک را نمی پذیریم

© Sputnik / JAKاحمد ضیا مسعود معاون جمعیت اسلامی
احمد ضیا مسعود معاون جمعیت اسلامی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمد ضیا مسعود می گوید ائتلاف بزرگ ملی افغانستان نتایج انتخابات را که بدون استفاده از سیستم بایومتریک صورت گرفته نمی پذیرد. وی همچنین تأکید کرد که ائتلاف بزرگ ملی در انتخابات ریاست جمهوری یک تن را نامزد خواهد کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، احمد ضیا مسعود، عضو ائتلاف بزرگ ملی امروز (پنج‌شنبه، 17 عقرب) در یک نشست خبری اعلام کرد که، ائتلاف بزرگ ملی یک فهرست را تهیه کرده و قرار است در چند روز اخیر از این فهرست یک تن را به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کند.
آقای مسعود گفته است که، ایتلاف، بیرون از این ائتلاف کسی را نامزد معرفی نخواهد کرد.
احمد ضیا مسعود می گوید، بر اساس طرحی که ائتلاف بزرگ ملی آماده کرده است ،رییس‌جمهور سه معاون دارد و نخست‌وزیر نیز سه معاون خواهد داشت.
آقای مسعود همچنان گفت که تکت انتخاباتی را که این ائتلاف اعلان می‌کند، هشت نفره خواهد بود که در آن رییس جمهور با سه معاون و صدراعظم اجرایی با سه معاون حضور خواهند داشت.
هرچند در قانون اساسی افغانستان رییس جمهور دارای دو معاون است و ریاست اجرایی یا صدارت اجرایی در این قانون تعریف نشده است، اما ائتلاف ملی بزرگ افغانستان می‌گوید پس از رسیدن به قدرت، صدارت اجرایی، معاونان آن و پست معاونت سوم ریاست جمهوری طی فرمانی از سوی رییس جمهور تعریف خواهد شد.
وی همچنان اعلام کرد که کمیسیون مستقل انتخابات باید آرای بیومتریک ناشده را از آرای بیومتریک شده جدا سازد و این ائتلاف آرای بیومتریک ناشده را قبول ندارد.
آقای مسعود در این نشست گفت که کمیسیون انتخابات به ائتلاف ملی بزرگ افغانستان وعده داده بود که در انتخابات از سیستم بیومتریک کار می‌گیرد.
او گفت که اگر کمیسیون انتخابات نتواند آرای بیومتریک ناشده را جدا سازد، این کمیسیون در انتخابات ریاست جمهوری برای ائتلاف ملی بزرگ افغانستان قابل قبول نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала