واکنش وزرات خارجه روسیه در ارتباط جاسوسی در اتریش

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگی لاورف وزیر خارجه روسیه اظهار داشته است که از استماع خبر در مورد متهم شدن دگروال اسبق اتریشی به جرم جاسوسی به نفع روسیه شگفته انگیز شده است.

به گزراش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه حین سخنرانی در نتیجه مذاکرات با وزیر خارجه اتحادیه جزایر کاموره اظهار داشت:

لاوروف: روسیه از اتحادیه خواستار به روز رسانی سیستم پیوندهای بین المللی است - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: روسیه از اتحادیه اروپا خواستار به روز رسانی سیستم پیوندهای بین المللی است
«من چند لحظه پیش از ملاقات در این مورد اطلاع حاصل نمودم. این خبر من را نگران نموده است. از قرن ها به این سو معمول است که اگر کشوری د مورد فعالیت کشور دیگری اعتراض دارد. آنرا تهدید میداند، طبق نورم های تماس بین المللی عمل می نماید و از کشور مظنون خواهان توضیحات میگردد".
سباستین کورز، صدراعظم اتریش اظهار داشته است که، کارین کندیس، وزیر خارجه اتریش به دلیل رسوایی جاسوسی، سفر خود را به روسیه لغو نموده است.
در حال حاضر معلوم شده است که Kronen Zeitung دگروال متقاعد قوای مسلح اتریش مظنون به فعالیت های اطلاعاتی به نفع روسیه شده است. پیش از این، برنامه ریزی شده بود که وزیر امور خارجه اتریش از 2-3 دیسامبر به روسیه سفر کند.
سباستین کرز، صدراعظم اتریش، روز جمعه به خبرنگاران گفت که وزیر امور خارجه اتریش به (اطلاعاتی در مورد سوء ظن علیه دگروال سابق) واکنش نشان داد و امروز نماینده روسیه را به وزارت احضار کرد و سفر خود را به روسیه لغو کرد. ».
وی گفت: "اکنون باید عدالت را تعیین کنیم که آیا این سوء ظن تایید شده است یا خیر. ما در مورد اقدامات بعدی با شرکای اروپایی خود بحث خواهیم کرد."
گفته میشود که دگروال فوق الذکر در جریان 20 سال فعالیت های اکتشافی را به نفع روسیه انجام داده است.
سفارت روسیه روی این مساله توضیحات نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала