مذاکرات طالبان با امریکا در مورد خروج نیروهایش از افغانستان

© Sputnikمذاکرات طالبان با امریکا در مورد خروج نیروهایش از افغانستان
مذاکرات طالبان با امریکا در مورد خروج نیروهایش از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات طالبان از گفتگوها با ایالات متحده درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، شیرمحمد استانکزی رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر پس از پایان نشست صلح افغانستان در مسکو در یک نشست مطبوعاتی گفت که گفتگوهای طالبان با ایالات متحده در مورد خروج نیروهای شان از افغانستان در مرحله مقدماتی قرار دارند.

استانکزی: «ما در میز مذاکره با طرف آمریکایی ملاقات میکنیم و از آنها میخواهیم که افغانستان را ترک کنند. اما این مذاکرات در مرحله مقدماتی قرار دارند، ما هنوز به توافق نرسیده ایم.»

وی همچنان بر ایجاد فضای اعتماد تاکید کرد.

گفتنی است، پیش از این حاجی عزیز الله دین محمد، معاون رئیس شورای عالی صلح افغانستان گفته بود که، با در نظر داشت شرایط که طالبان مطرح نموده است، مذاکرات با ایشان غیر ممکن است.

یادآوری میکنیم، نشست صلح افغانستان امروز (جمعه، ۹ نوامبر) به حضور نماينده گان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان در شهر مسکو برگزار شد.

حکومت افغانستان اعلام کرده که در این نشست حضور رسمی ندارد و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل تصمیم به شرکت در این نشست گرفته است.

نشست مسکو در مورد افغانستان که قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.   

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала