انتخابات پارلمانی غزنی، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود

© Photo / IEC / IECانتخابات پارلمانی غزنی، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود
انتخابات پارلمانی غزنی، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است که انتخابات پارلمانی ولایت غزنی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری سال آینده 31 حمل برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه یک، کمیسیون مستقل انتخابات بار دیگر موفق به اعلام جدول زمانی انتخابات ریاست جمهوری نشد اما عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در نشست خبری امروز شنبه در کابل اعلام کرد که زمان بندی روند انتخابات آینده، تا دو روز دیگر اعلام می‌شود.
چهار انتخابات یعنی انتخابات ریاست جمهوری، شورای ولایتی، شورای ولسوالی ها و انتخابات پارلمانی غزنی همزمان برگزار خواهد شد.

مخالفت نمایندگان غزنی با حوزه ای شدن انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت نمایندگان غزنی با حوزه ای شدن انتخابات

هنوز مشکلات تخنیکی انتخابات شورای ولسوالی ها و حوزه بندی انتخابات پارلمانی در غزنی حل ناشده باقی مانده است.
اعضای این کمیسیون از رهبری حکومت وحدت ملی می‌خواهند که حوزه بندی انتخابات پارلمانی در غزنی و مشکلات انتخابات شورای ولسوالی ها را به زودترین فرصت حل کند.
انتخابات پارلمانی غزنی همزمان با سایر ولایت ها به دلیل اعتراضات گسترده بخاطر حوزه یی شدن انتخابات در این ولایت، برگزار نشد.
یوسف رشید، رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان نیز بر توانایی های کمیسیون مستقل انتخابات در کار برگزاری انتخابات‌های آینده شک و تردید دارد.
آقای صیاد همچنان در مورد انتخابات پارلمانی گفت که تمام آرای کابل برای انتخابات مجلس نماینده‌گان، دوباره تفتیش و بررسی می‌شوند.
از سوی هم جنبش گذار، که متشکل از شماری از نامزدان انتخابات از کابل و ولایت‌ها اند، کمیسیون مستقل انتخابات را به نداشتن استقلال متهم می‌کند و ادعا می‌کند که این کمیسیون به رای‌های مردم خیانت کرده‌است و برخی‌ها نیز صندوق‌ها را به نفع خود پر کرده‌اند.
هارون معترف مسوول جنبش گذار خواهان بازشماری تمام رای‌ها و همچنین باطل‌شمرده‌شدن رای‌های بدون برچسب انگشت نگاری شده‌است.
هرچند حضور مردم در روز انتخابات پر رنگ بود اما این انتخابات با چالش‌هایی همراه بود که شک و تردیدهای بسیاری را نسبت به شفافیت این روند به وجود آورده است.
بسیاری‌ها، ضعف در کار کمیسیون را دلیل این نارسایی‌ها می‌خوانند. کمیسیون مستقل انتخابات گرچند همواره این اتهام را رد کرده‌ اما برای جبران این ضعف‌ها، شمارش رای‌های برخی از بخش‌های کابل را از سر گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала