بهترین راه کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش

© Fotolia / Africa Studioبهترین راه کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش
بهترین راه کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بدن زمانی که شما در خواب استند بدن شما بدون هیچ‌گونه تلاش برای سوزانده کالری می‌تواند مقدار کالری در طول خواب بسوزاند.

به گزارش اسپوتینک، دانشمندان دانشگاه هاروارد می‌گویند که بدن، زمانی که شما در خواب استند بدن شما بدون هیچ‌گونه تلاش می‌تواند نیم گرام کالری در طول خواب بسوزاند.

سودمندترین روش کاهش وزن - اسپوتنیک افغانستان
سودمندترین روش کاهش وزن

دانشمندان دریافتند که بدن انسان در حال استراحت 10 فیصد کالری بیشتری را در شب نسب به روز می‌سوزاند. این کار فقط در صورت انجام می‌شود که ریتم بیولوژیکی انسان با زمان واقعی روزانه همانگ شود.
دانشمندان برای آزمایش این کار هفت داوطلب را برای مدت دو ماه در آزمایشگاهی بدون کلکین و در استراحت کامل قرار دادند و حتی تلفون‌ها و ساعت‌های شان گرفته شده بود. رژیم روزانه از طرف کارشناسان تغذیقه برای آنها تنظیم شده بود و هر روز زمان خواب آنها چهار ساعت تغییر می‌کرد.
نتیجه این آزمایش نشان داد که در صورت هماهنگ شدن ریتم بیولوژیکی و زمان واقعی روزانه، بدن انسان در حال استراحت تقریباً نیم گرام کالری می‌سوزاند.
اگر انسان رژیم روزانه را نقض کند و مدام زمان خواب را تغییر بدهد و دیرتر بخوابد اختلاف بین فاصله آغاز عصر بیولوژیکی و واقعی بیشتر می‌شود که آنزمان برای سوزاندن کالری زمان مناسب نمی‌باشد.
به این ترتیب محققان به این نتیجه رسیدند که رژیم دقیق روزانه به سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند و مانع از اضافه وزن می‌شود.
ساعت خواب را تنظیم کنید شما هم توانید مقداری کالری در طول خواب سوزانده و محاسبه نمایید که چگونه با یک برنامه کاهش وزن تناسب اندام پیدا کنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала