اردوغان: محل قاتلان خاشقجی معلوم است و گشتن جای دیگری لازم نیست

© REUTERS / Umit Bektasاردوغان: محل قاتلان خاشقجی معلوم است و گشتن جای دیگری لازم نیست
اردوغان: محل قاتلان خاشقجی معلوم است و گشتن جای دیگری لازم نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه گفته است که قاتلان روزنامه‌نگار منتقد سعودی به طور قطع در بین این 18 نفر استند و برای دریافت آنها جای دیگری لازم نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Daily Saba، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که قاتلان جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به‌طور قطع در بین این 15 و یا 18 نفر استند و گشتن جای دیگری لازم نیست.

اردوغان: دستور قتل خاشقجی از بالا صادر شده بود - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: دستور قتل خاشقجی از بالا صادر شده بود

اردوغان افزود: "پانزده نفر که به استانبول سفر کردند و در میان 18 بازداشت شده توسط دولت عربستان سعودی استند آنها به خوبی می‌دانند که کی جمال جاشقجی را کشته و بقایای جسد او کجاست عربستان سعودی می‌تواند این افراد را مجبور به گفتگو کند تا آنها واقعیت‌ها را بیان نمایند".
پیش از این، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود که ما می‌دانیم دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در بالاترین سطوح حاکمیت عربستان صادر شده است.
وی افزود: عربستان باید پاسخ دهد که جسد خاشقجی کجاست و همکار محلی آن‌ها که بقایای جسد را به او تحویل داده‌اند، کیست.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، وی پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می‌ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала