معاون شورای عالی صلح: نشست مسکو نخستین نشست بین‌المللی با طالبان نیست

© Sputnikمعاون شورای عالی صلح: نشست مسکو نخستین نشست بین‌المللی با طالبان نیست
معاون شورای عالی صلح: نشست مسکو نخستین نشست بین‌المللی با طالبان نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون شورای عالی صلح افغانستان در حاشیه نشست مسکو درمورد افغانستان گفت که قبلاً نیز در یک نشست بین‌المللی با طالبان بحث و مذاکره نموده است.

حاجی عزیزالله دین محمد، معاون شورای عالی صلح افغانستان که به تاریخ ۹ نومبر در راس هیئت شورای عالی صلح افغانستان برای اشتراک در نشست مسکو به پایتخت روسیه آمده بود، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "در یک نخست در پاریس هم ما و هم نمایندگان طالبان نشسته بودیم، و مردمان دیگر نیز نشسته بودند، نماینده شورای صلح، نماینده دولت افغانستان و نماینده طالبان بود و چند تن دیگر از افغانان و فرانسویان نیز در مجلس حضور داشتند. این بار اول نیست، البته که در آنجا میدیا (رسانه‌ها) نبود و اینجا میدیا بود، آنوقت میدیا اجازه نداشت که به آن مجلس بیاید".

مصاحبه نماینده شورای عالی صلح افغانستان در نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
مصاحبه نماینده شورای عالی صلح افغانستان در نشست مسکو+ ویدیو

یادآوری میکنیم، نشست صلح افغانستان دیروز (جمعه، ۹ نومبر) با حضور نمايندگان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان در شهر مسکو برگزار شد.

حکومت افغانستان اعلام کرده که در این نشست حضور رسمی ندارد و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل تصمیم به شرکت در این نشست گرفته است.

نشست مسکو درمورد افغانستان قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، اما به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала