چرا غرب از روسیه نفرت دارد؟

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر چرا غرب از روسیه نفرت دارد؟
چرا غرب از روسیه نفرت دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحلیلگران سیاسی بریتانیایی، دلایل نفرت غرب از روسیه را بیان نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، تی جی کولز و ماتیو الفورد، تحلیلگران سیاسی در بریتانیا در کتاب شان تحت نام: "Union Jackboot: What Your Media and Professors Don't Tell You About British Foreign Policy" که بخشی از آن را نشریه CounterPunch نشر کرده است، نوشته اند که غرب از روسیه نفرت دارد زیرا روسیه آنچه را غرب می‌گوید، انجام نمی‌دهد.

غرب چگونه روسیه را فریب داد؟ - اسپوتنیک افغانستان
غرب چگونه روسیه را فریب داد؟

در این کتاب که متشکل از سوالات تحریک‌کننده الفورد و جوابات دقیق کولز می‌باشد، تحلیلگران سیاسی بریتانیایی استدلال‌های شان را مبنی بر روابط ایالات متحده امریکا و بریتانیا با روسیه، ارائه کرده اند. الفورد و کولز به این باور اند که واشنگتن با استفاده از تمام قدرتش تلاش می‌ورزد تا تسلط اش را حفظ کند، اما مسکو با ارادهٔ قاطع اش مبنی بر تسلیم‌نشدن، مانع سلطه امریکا در جهان می‌شود.

کولز خاطر نشان ساخته است که در بریتانیا از آغاز قرن بیستم، روسیه را به عنوان یک دشمن می‌پندارند و تاریخ‌دانان بریتانیایی آن دوره را "نخستین جنگ سرد" می‌نامند. در آن زمان در بریتانیا مبارزه برای منابع استراتژیک و راه‌های تجاری جریان داشت، و پس از آمدن بلشویک‌ها (کمونست‌ها) به قدرت، از جانب روسیه تهدید ایدئولوژیک نیز وجود داشت.

این تحلیلگر سیاسی به طور مثال از حزب لیبرال بریتانیایی که در سال ۱۹۹۰ ایجاد شده بود وینستون چرچیل آنرا پناهگاه بلشویک‌ها می‌نامید. علاوه بر آن، بریتانیا نخستین کشوری بود که در قلمرو روسیه هنگامی‌که به حمایت از ارتش سفید عملیات نظامی انجام می‌داد، از سلاح کیمیاوی، استفاده کرده است. این در حالیست که چرچیل این سلاح را "داروی درست" نامیده بود. کولز یادآور شده است: "اما نمی‌دانم که چرا امروز همه درمورد این که مسکو گویا با «نوویچوک» خود غرب را تهدید می‌کند".

کولز از اقدامات نظامی غرب نیز انتقاد نموده است. به گفته وی، کارشناسان نظامی امریکایی چندین سال پیش می‌گفتند که هرگونه تلاش ناتو برای تاثیرگذاری بر اوکراین منجر به "الحاق" کریمه خواهد شد. و حالا مسکو به‌طور ناگهان بر کیف "حمله" نکرده است، بلکه به اقدامات ناتو عکس‌العمل نشان می‌دهد.

این تحلیلگر سیاسی نوشته است: "تصور کنید که اسکاتلند از بریتانیا جدا شود و روس‌ها در سرحدات ما تمرینات نظامی انجام دهند تا به اصطلاح بریتانیایی‌ها را از گرفتن اسکاتلند بازدارند. ما این کار را در اوکراین انجام می‌دهیم. یا اینکه روسیه مانورهایش را در کانادا یا مکسیکو انجام دهد، این فوراً یک تهدید بزرگ و نقض منشور سازمان ملل متحد پنداشته خواهد شد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала