معاون شورای صلح: باید قبل از خروج خارجی‌ها با طالبان به توافق برسیم

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر معاون شورای صلح: باید قبل از خروج خارجی‌ها با طالبان به توافق برسیم
معاون شورای صلح: باید قبل از خروج خارجی‌ها با طالبان به توافق برسیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون شورای عالی صلح افغانستان به این باور است که نیروهای خارجی باید از افغانستان بیرون شوند، اما پس از به توافق رسیدن دولت افغانستان با طالبان.

حاجی عزیزالله دین محمد، معاون شورای عالی صلح افغانستان که در راس هیئت این شورا به تاریخ ۹ نومبر برای اشتراک در نشست مسکو درمورد افغانستان به پایتخت روسیه آمده است، در مصاحبه با آژانس خبری اسپوتنیک درمورد اینکه آیا نیروهای خارجی باید از افغانستان خارج شوند یا خیر گفت: "بلی من هم می‌گویم که خارج شوند، لیکن پیش از خارج شدن آنها ما و طالبان باید به یک توافق برسیم که یک خالیگاه به میان نیاید و طوری نشود که خون‌ریزی اضافه‌تر شود".

مصاحبه نماینده شورای عالی صلح افغانستان در نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
مصاحبه نماینده شورای عالی صلح افغانستان در نشست مسکو+ ویدیو

وی افزود: "برای صلح ما به یک نتیجه برسیم، آنها مطابق تقسیم اوقات از افغانستان بیرون شوند، لیکن در مقابلش یک صلح را ما به خاک خود آورده بتوانیم. همین که صلح نباشد، خون‌ریزی باشد و خارجی‌ها برآیند، چه می‌شود؟ واضح است که منجر به اضافه‌شدن خون‌ریزی می‌شود. این نه به خیر خود افغان‌ها است و نه به خیر منطقه".

حکومت افغانستان اعلام کرده که در این نشست حضور رسمی ندارد و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل تصمیم به شرکت در این نشست گرفته است.

نشست مسکو درمورد افغانستان قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، اما به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала