معاون شورای عالی صلح: برای طالبان اشتراک در نشست مسکو یک کامیابی است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر معاون شورای عالی صلح: برای طالبان اشتراک در نشست مسکو یک کامیابی است
معاون شورای عالی صلح: برای طالبان اشتراک در نشست مسکو یک کامیابی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون شورای عالی صلح و رئیس هیئت این شورا در نشست مسکو درمورد افغانستان، اشتراک طالبان در نشست مسکو را برای این گروه یک کامیابی می‌خواند.

حاجی عزیزالله دین محمد، معاون شورای عالی صلح افغانستان که در راس هیئت این شورا به تاریخ ۹ نومبر برای اشتراک در نشست مسکو درمورد افغانستان به پایتخت روسیه آمده است، در رابطه به اینکه چرا طالبان برای اشتراک در نشست مسکو حاضر شدند، گفت: "شاید بهتر باشد که آنها (طالبان) جواب بدهند، اما ما اینطور فکر می‌کنیم که آنها هم چنانکه شما خبر هستین که با پاکستان، ایران و روسیه روابط بسیار نزدیک دارند، خصوصاً در این اواخر روابط روس‌ها و ایرانی‌ها با طالبان بسیار نزدیک است، پاکستان که از وقت بود. به همین لحاظ خواستی را که روس‌ها کرده بودند و طالبان به آن جواب مثبت دادند و در واقعیت این به طالبان یک کامیابی است که در جامعه بین‌المللی مطرح می‌شوند. لیکن ما به حیث افغان این نشست را درست می‌گوییم  و هر نشستی که ما و طالبان را به مذاکرات نزدیک کند، از آن حمایت می‌کنیم".

مصاحبه نماینده شورای عالی صلح افغانستان در نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
مصاحبه نماینده شورای عالی صلح افغانستان در نشست مسکو+ ویدیو

یادآوری میکنیم، نشست صلح افغانستان دیروز (جمعه، ۹ نومبر) با حضور نمايندگان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان در شهر مسکو برگزار شد.

حکومت افغانستان اعلام کرده که در این نشست حضور رسمی ندارد و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل تصمیم به شرکت در این نشست گرفته است.

نشست مسکو درمورد افغانستان قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، اما به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала