طالبان: ما با داعش می‌جنگیم، امریکا و افغانستان از آنها حمایت می‌کنند

© AFP 2023 / HO / Al-Baraka newsطالبان: ما با داعش می‌جنگیم، امریکا و افغانستان از آنها حمایت می‌کنند
طالبان: ما با داعش می‌جنگیم، امریکا و افغانستان از آنها حمایت می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته معاون شورای عالی صلح افغانستان، طالبان ادعا دارند که آنها علیه گروه تروریستی داعش می‌جنگند، اما امریکا و افغانستان از این گروه حمایت می‌کنند.

حاجی عزیزالله دین محمد، معاون شورای عالی صلح افغانستان که در راس هیئت این شورا برای اشتراک در نشست مسکو درمورد افغانستان به پایتخت روسیه آمده بود، در مصاحبه با آژانس خبری اسپوتنیک درباره اینکه آیا خطر داعش در نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت یا خیر، گفت: "بلی، طالبان گفتند که ما با داعش جنگ می‌کنیم و امریکا و افغانستان از آنها حمایت می‌کنند، چنین گپ‌هایی بود".

مصاحبه نماینده شورای عالی صلح افغانستان در نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
مصاحبه نماینده شورای عالی صلح افغانستان در نشست مسکو+ ویدیو

وی در جواب به اینکه آیا کابل حاضر است با طالبان در مبارزه با داعش همکاری کند، گفت: "من نمی‌دانم، این سیاست‌های دولت است و آنها می‌دانند. من شخصاً مخالف جنگ استم، ما طرفدار این هستیم که گپ زده شود. ما به این باوریم که جنگ اگر یک روز هم دوام کند، این ملت ما را خراب می‌کند".

قبل از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در آغاز نشست صلح مسکو برای افغانستان گفته بود: "گروه تروریستی تلاش می‌کند تا افغانستان را پایگاهش در آسیای مرکزی بسازد.

لاوروف همچنان در سخنرانی اش گفت، که افغانستان نباید به میدان جنگ کشورهای دیگر تبدیل شود.

یادآوری میکنیم، نشست صلح افغانستان دیروز (جمعه، ۹ نومبر) با حضور نمايندگان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان در شهر مسکو برگزار شد.

حکومت افغانستان اعلام کرده که در این نشست حضور رسمی ندارد و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل تصمیم به شرکت در این نشست گرفته است.

نشست مسکو درمورد افغانستان قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، اما به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала