بیانیه اختتامى نشست کمیته نظارتى وزراى اوپیک

© Flickr / alex.ch مقر اوپیک در ویانا
مقر اوپیک در ویانا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز یکشنبه 11 نوامبر، کمیتۀ‌ مشترک برای نظارت بر قیمت نفت خام با شرکت وزاری نفت و نمایندگان کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپیک ) و چند کشور عمده نفتی غیر عضو به رهبری روسیه در ابوظبی تشکیل شد.

به گزارش اسپوتنیک، این کمیته پس از نشست ابوظبی در بیانیه ای اعلام کرد که در سال 2019 تقاضا بیشتر از مقدار مورد نیاز این کالا خواهد بود.

کشور های عضو اوپک بیش ازیک ترلیون دالر را از دست دادند - اسپوتنیک افغانستان
کشور های عضو اوپک بیش از یک ترلیون دالر را از دست دادند

در این بیانیه آمده است که شاخص های عرضه و تقاضا در بازار نفت تحت بررسی قرار گرفته و خاطر نشان گردیده پیش بینی شد که در سال 2019 با توجه شرایط مبهم کنونی، تقاضا بیشتر از مقدار مورد نیاز در دنیا خواهد بود.
این کاهش در رشد اقتصادی ممکن است بر تقاضای نفت در سال 2019 تاثیر بگذارد و منجر به افزایش شکاف بین عرضه و تقاضا برای نفت شود.
وزیر انرژی قزاقستان گفت: کمیته نظارت، توصیه ای برای کاهش تولید در سال 2019 ارائه نمی دهد، اما برای ادامه نظارت بر وضعیت موافقت کرده است.
همچنین کمیته نظارت به اعضای اوپیک پیشنهاد داد که تولید نفت در ماه دیسامبر را کاهش دهند.
محمد بارکیندو منشی عمومی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت: کمیته تخنیکی همچنان به بررسی وضعیت بازار نفت ادامه خواهد داد و چندین سناریو جدید براساس تقاضا و عرضه در بازار نفت، درباره گزینه های تنظیم های جدید تولید در سال 2019 که ممکن است نیار به استراتژی جدید داشته باشد، ایجاد می کند.
همچنین اعلام شد که نشست بعدی این کمیته در تاریخ پنجم دیسامبر در شهر وین برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала