آغاز نشست انجمن جهانی در پاریس/ ترامپ حضور ندارد

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mikhail Metzel/TASS/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز نشست انجمن جهانی در پاریس/ ترامپ حضور ندارد
آغاز نشست انجمن جهانی در پاریس/ ترامپ حضور ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انجمن جهانی صلح که به 100 مین سالگرد پایان جنگ جهانی اول اختصاص داده شده، روز یکشنبه در پاریس گشایش یافت.

ترامپ با پروشنکو دست نداد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ با پروشنکو دست نداد
به گزارش اسپوتنیک، انجمن جهانی صلح که به 100 مین سالگرد پایان جنگ جهانی اول اختصاص داده شده، روز یکشنبه در پاریس توسط امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گشایش یافت.

این انجمن در پاسخ به افزایش تنش در جهان امروز ایجاد شده است.

سران کشورها و دولت و نمایندگان سازمان های بین المللی پس از حضور در مراسمی در تاق پیروزی و ناهار در کاخ الیزه به این انجمن آمدند.

در آغاز گشایش این انجمن ماکرون در سخنرانی اش بر اهمیت این رویداد تاکید و از همه کسانی که به این برنامه کمک کرده سپاس گزاری کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه، روز یک‌شنبه 11 نوامبر، در مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، در برابر مزار سرباز گمنام در زیر تاق پیروزی در خیابان شانزه‌لیزه، در سخنانی در هوای بارانی پاریس، گفت: ما می‌توانیم با همدیگر بر تمامی تهدیدها همچون تغییرات آب و هوایی و تخریب طبیعت، فقر، گرسنگی، بیماری، نابرابری ها و جهل غلبه کنیم.

در سخنرانی امانوئل ماکرون که بیشتر جنبه تاریخی و انسانی داشت، ضمن تقدیر از خاطره و شجاعت سربازانی که از سراسر جهان درجنگ جهانی اول  حضور یافتند و جان خود را تقدیم کردند تا از فرانسه که برای آنان نماد زیبایی در جهان بود، دفاع کنند، تاکید کرد: ما این خاطره را فراموش نخواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه افزود: یکصد سال پس از کشتاری که آثار زخم آن هنوز بر چهره جهان پیدا است، اینچنین یادبود و گردهمایی نباید تنها به یک روز خاص خلاصه شود.

امانوئل ماکرون، با بیان اینکه جنگ جهانی با تمامی مصیبت‌هایش، درس‌های ارزشمندی برای ما داشت، خطاب به مقام های حاضر در این گردهمایی تاکید کرد: بیایید برای صلح مبارزه کنیم اما در برابر بی‌عملی، خشونت و سلطه بیایستیم.

مراسم بزرگداشت یکصدمین سالروز پایان جنگ جهانی اول، عصر یک‌شنبه، با برگزاری "نشست جهانی صلح" با حضور رهبران کشورهای مختلف جهان، در پاریس ادامه خواهد یافت.

علاو بر اودر گشایش این مراسم انگلا مرکل نخست وزیر آلمان و انتونیو گوترش نیز سخنرانی کردند.

پیش از این گزارش شده بود، که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در پاریس است و اما او تصمیم گرفته تا در بخشی از این مراسم شرکت نکند.

یادآوری می کنیم، که کار این مجمع جهانی تا 13 نومبر یعنی سه روز ادامه خواهد داشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала